Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting
Hocik,
13 lat temu
Silnik 1.2 Twinport ECOTEC 70KM 51kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
35 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
2,38
40% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Przestronność wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Brak mocy i elastyczności, bardzo paliwożerny
Układ hamulcowy
: Bardzo nietrwałe klocki i tarcze
Układ elektryczny
: Psująca się dmuchawa
2,0
Całokształt
Całokształt oceniam ŹLE. Głownie ze względu na silnik i brak jakiegokolwiek komfortu jazdy. Owszem Corsa, ma swoje plusy (sylwetka, przestronne wnętrze), ale nie rekompensują wad.
Wrażenia
1,0
Silnik
KATASTROFA!!! Ten silnik charakteryzuje brak kultury pracy i elastyczności. Kompletny brak mocy, zerowe przyspieszenie niezależnie od biegu i bardzo wolne wkręcanie się na obroty. Na typowej polskiej 2-pasmówce o wyprzedzaniu TIR\'a można zapomnieć.
3,0
Skrzynia biegów
Dopasowuje się marnością do marnego silnika. Przełożenia są za długie, choć trzeba przyznać, że biegi wchodzą bezproblemowo.
2,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń. Samochód jest dość stabilny. Jednak przy pokonywaniu zakrętów z większą prędkością przeszkadza nadmierna podsterowność. Zawieszenie bardzo lichutkie. Po 20 tys. km (fakt, że na polskich drogach) do wymiany połowa podzespołów. Równie marne są hamulce. Owszem, siła hamowania bez zastrzeżeń, ale klocki i tarcze są wyjątkowo nietrwałe!
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Duże lusterka boczne, w miarę przeszklone wnętrze.
3,0
Ergonomia
Główny panel sterujący (nawiewy, radio, etc.) na desce rozdzielczej umieszczony pod złym kątem i dość daleko od fotela kierowcy, co utrudnia regulację. Brak jakichkolwiek schowków wewnątrz. Materiały wykończeniowe niezłej jakości. Plus za regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach. Zdecydowany minus za niewygodne fotele i fatalne zagłówki.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Katastrofa. Klimatyzacja (nowy samochód, więc sprawna i nabita) działa, jakby chciała a nie mogła. Dmuchawa już 2 razy była naprawiana. Regulator kierunków nawiewu zdążył się już popsuć 3 razy. Samochód ma tendencję do zamarzania i parowania od środka, co świadczy o dużych problemach ze szczelnością i wentylacją.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba jedyny plus tego samochodu. Dla podróżujących z przodu naprawdę sporo miejsca. 3 osoby z tyłu również jakoś się mieszczą (dość miejsca zarówno na nogi, jak i nad głowami). Bagażnik to standard w tej klasie, więc 3 reklamówki z zakupami z Biedronki i tyle.
3,0
Wyciszenie
Bez większych zastrzeżeń. Przy rozsądnych prędkościach dość cicho. Przy wkręcaniu silnika na wyższe obroty robi się uciążliwie. Plastiki w środku nieźle spasowane, więc póki co nic nie trzeszczy.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
MASAKRA!!! Nie ma mowy o jakiejkolwiek oszczędności prowadząc Corsę 1.2. 8 litrów/100 km to standard i to przy nieprzesadnie szybkiej jeździe. Jeśli ktoś potrafi na trasie jechać prędkością 90km/h, to być może spali 6 litrów. Ja nie potrafię. Dynamiczna jazda tym samochodem w proporcji 70/30 (miasto/trasa) to spalanie rzędu 9 litrów/100 km. Przy takim silniku - żenada!!!
2,0
Stosunek jakość/cena
Nic w tym samochodzie nie zachwyca. Koszty eksploatacji wysokie. Koszty autoryzowanych serwisów wręcz zatrważające. Okrutnie paliwożerny. Przyjemność z jazdy żadna.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi sypią się w Corsie najczęściej. A to dmuchawa, a to nawiewy, a to klocki hamulcowe po 10 tys. \"wyjdą\", to znowu żarówki w reflektorach sypią się na potęgę, a to klapa schowka się urwie. Niby bzdury, ale bardzo frustrujące...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co poważne usterki nie wystąpiły.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 70KM 51kW
[l/100km]