Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 3d Facelifting
Krzysztof,
5 lat temu
Silnik 1.4 87KM 64kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
121 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
: Nasłuchałem się sporo o awaryjności elektryki w Oplach, ale nic z tego się póki co nie sprawdziło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Jak już miałbym się czegoś przyczepić, to tego. Jest dość delikatne.
4,0
Całokształt
Dodaję opinię dokładnie w rocznicę zakupu auta. W tym czasie dobrze poznałem jego zalety oraz wady. Pokonałem ponad 20 tys. km głównie po mieście, ale sporo również po autostradach, ekspresówkach i drogach niższej kategorii. Staram się oceniać auto nie porównując go do aut z wyższych segmentów - miejmy świadomość, że to miejski hatchback segmentu B. Uważam, że w tej klasie aut Corsa wyróżnia się bardzo na plus. Posiadam wysoką wersję wyposażenia (fabrycznie przyciemnione szyby, klima, elektryczne szyby i lusterka boczne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, światła przeciwmgielne z przodu, ozdobna końcówka wydechu) i auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie. 3-drzwiowa Corsa to kompletnie inne auto, niż popularny 5-drzwiowy wariant. Zdecydowanie może się podobać. Co jednak najważniejsze, zapewnia bezproblemową eksploatację, jest wygodna i dosyć tania w utrzymaniu. Na pewno nie jest to auto sportowe, jednak ten silnik wystarcza do codziennej jazdy, a nawet w dłuższe trasy. Bezproblemowo dojechałem chociażby z Trójmiasta do czeskiej Pragi. Wiedząc to co wiem, bez wahania kupiłbym to auto dziś ponownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To dosyć stara konstrukcja o przeciętnych osiągach, ale jest wystarczający do tego auta. Słabszego już bym chyba nie polecił. Pozwala szybko się rozpędzić do typowych miejskich prędkości. Przy wyprzedzaniu na trasie trzeba zredukować i docisnąć gaz, ale ogólnie nie jest źle. Na autostradzie pojedzie i 180, ale pytanie po co. Dobrze się zachowuje przy 110-120 i niewiele wówczas pali.
4,0
Skrzynia biegów
Jest i spełnia swoją funkcję. Brakuje 6 biegu w trasie, ale chyba nie z myślą o trasach to auto było stworzone. Biegi zmienia się wygodnie i szybko, czasem tylko między 1 a 2 coś haczy. Co ciekawe w tym 8-letnim aucie wciąż mam fabryczne sprzęgło i działa jak nowe, bo mam porównanie ze służbową Corsą E.
4,0
Układ jezdny
Zacznę od pozytywów - bardzo sprawnie i cicho tłumione są nierówności. Auto zachowuje się przewidywalnie również na nierównych drogach. Zawieszenie jest też bardzo prostej konstrukcji, co ma swoje zalety przy serwisie, natomiast daje to o sobie znać w ostrych zakrętach na trasie. Trzeba pilnować prędkości żeby uniknąć przygód. Jeżdżąc przepisowo nie mamy się czego obawiać. Zachowanie auta w dużej mierze można poprawić stosując opony z wyższej półki.
4,0
Karoseria
Ani grama rdzy od góry i od spodu - to mnie na prawdę zaskoczyło i to jest chyba najważniejsza kwestia. Niestety żeby nie było zbyt różowo to lakier rysuje się od patrzenia. Jest bardzo delikatny. Wystarczy, że ktoś tego auta dotknie drzwiami na parkingu i już biały ślad. Łatwo też pojawiają się odpryski od kamyków.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki doskonała - ogromne okna. Do tyłu również bardzo dobrze. Jedyny problem jest z widocznością do tyłu i w bok. Tylne szyby są małe, a słupki C bardzo grube, co powoduje problemy np. przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. Plus za lusterka boczne - są spore i dobrze wyprofilowane. Niemalże eliminują martwe pole przy odpowiednim ustawieniu.
5,0
Ergonomia
Jest nieźle, wszystko pod ręką i intuicyjne. Może jedyny minus to pokrętło świateł u dołu z lewej akurat zasłonięte kołem kierownicy. Światła są jednak automatyczne, więc raczej rzadko się z tego korzysta. Brakuje gniazda USB.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Klima chłodzi, ogrzewanie działa. Wiadomo, że cudów nie ma i zimą trzeba ze 3 minuty odczekać zanim w ogóle zacznie się robić ciepło. To chyba normalne w tej klasie aut.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bajka. Mnóstwo miejsca jak na tę wielkość auta. Do tego bardzo wygodne fotele. To jedna z większych zalet tego auta. Świetnie wyprofilowane, z dobrym trzymaniem bocznym. Długa trasa nie wymaga dodatkowych postojów na odpoczynek. Z tyłu zmieszczą się dwie dorosłe osoby, ale niezbyt wygodnie się wsiada. To raczej auto dwuosobowe. Bagażnik całkiem pojemny - zmieści się duża podróżna waliza i plecaki.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Przy spokojnej jeździe nie słychać nic. Przy 120 spokojnie można rozmawiać i słuchać radia. Powyżej zaczyna dokuczać szum powietrza, ale rzadko zdarza mi się jeździć szybciej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zamienniki nie są drogie i jest ich olbrzymia dostępność. Zazwyczaj rachunki z warsztatu mieszczą się w kilku stówach.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to auto jest wrażliwe na styl jazdy. W mieście pije mi zwykle ok. 7,5l/100km, ale jeżdżę dość dynamicznie. Zapewne spokojna osoba zejdzie poniżej 7/100. Trasa ok. 110-120km/h nieco ponad 6/100. Przy spokojnej trasie bez pośpiechu, lokalnymi drogami można zejść nawet do 5/100. Wartości wyliczone na podstawie licznika i tankowań.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bardzo dobrze. Nie dostałbym w tej cenie lepiej wyposażonego auta w takim stanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza normalnymi eksploatacyjnymi sprawami wymieniłem właściwie tylko mocowania górne przednich amortyzatorów, uszczelkę pokrywy silnika, uszczelniacz lewej półosi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza uszkodzeniem kolumny kierowniczej spowodowanym prawdopodobnie moim błędem i najechaniem na kamień, to nic mi się przez ten rok nie przydarzyło. Ani razu nie zapaliła się żadna niepokojąca kontrolka. Auto jeździ jak nowe. Zapewne to zasługa kupna zadbanego auta od prywatnego właściciela.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]