Silnik
: Niezawodność - trzeba tylko dać czas na rozgrzanie (szczególnie w zimie) i na ostygnięcie (sprężarki) po ostrej jeździe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Notorycznie psująca się klimatyzacja - pęka rurka przy samej sprężarce
Układ elektryczny
: Wypaliły się styki żarówki świateł mijania - wymiana całej lampy
Przeniesienie napędu
: przy 40 tyś wymieniono stabilizator dźwigni zmiany biegów - na gwarancji
4,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę stosunek ilości kilometrów i usterek wystawiam ocenę pozytywną. Trzeba wspomnieć, że nie oszczędząłem corsiny przez te 4 lata - i nie musiałem wyminiać sprężarki. Jestem pozytywnie zaskoczony niezawodnością, nigdy nie wylądowała na lawecie! Odporna na największe mrozy, głębokie kałuże, upał włączona klima i 180 na autostradzie też jej krzywdy nie robią - prawdziwy koń pociągowy - no może ze względu na wymiary kucyk :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Brakuje szóstego biegu, zbyt głośny przy większych prędkościach. Naprawdę niezawodny - przy 80 tyś na przeglądzie akazało się, że trzeba wyminić zimering przy układzie rozrządu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą "dość" precyzyjnie. przy 40 tyś jeszcze na gwarancji wymieniony został jakiś stabuilizator i jak narazie jest ok.
4,0
Układ jezdny
W zasadzie nikt tam nie zaglądał aż do przebiegu 160tyś - kiedy trzeba było wyminić końcówki drążków, manżetę i tylne amortyzatory.
Komfort
3,0
Widoczność
Jezdrzę wersją bez tylnych szyb i siedzeń - taki dwuosobowy blaszak :)
3,0
Ergonomia
Mało schowków, a na dodatek oderwał mi się ten na drzwiach pasażera :( - może mapy były za ciężkie :)
Pozatym jak to w niemieckich autach - wszystko na mijscu. Problem z wymianą żarówek mijania i długich - utrudnione dojście...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie dość długo się rozgrzewa, ale później nie ma szans zmarznąć :) Klima wydajna - dobrze chłodzi wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszerna Przestrzeń kierwocy to jest to co mnie w tym aucie na początku zaskoczyło - napewno nie można powiedzieć że wnętrze autka przytłacza.
2,0
Wyciszenie
Duuży minus - już przy 120 zestaw słuchawkowy nie daje rady :) Dziwnym jest fakt że przy 180 zaczyna się robić jakby ciszej - pewnie szum powietrza zagłusza silnik :))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe i umiarkowane zurzycie paliwa, ceny przeglądów ok 1000 zł i co ważne co 30tyś
5,0
Stosunek jakość/cena
Żadkie bo co 30 tyś przeglądy zamykające się w średnim koszcie 1 tyś zł i ekonomiczne spalanie - nawet przy niezbyt ekonomicznej jeździe dają wysoką pierwszą pozycję.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urwała mi się kieszeń na mapy w drzwiach pasażera, Wypaliły się styki w lampie przedniej (mijania), "wyskakujące" plastiki przedniego nadkola
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Notorycznie psująca się klimatyzacja, wieczne problemy z zamkiem w tylnej klapie, przedwczesna wymiana paska rozrządu spowodowana awarią zimeringu, awaria silnika tylnej wycieraczki - wypaliły się jakieś styki i wycieraczka "parkuje" na środku szyby
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]