Jak na auto za te pieniądze i to jest OK. Jeżeli ktoś chce kupić małe auto na naprawdę warto się na CORSą zastanowić. Jedyna wada to twarde zawieszenie, które naprawdę daje w kość.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo stabilnie, brak szarpań, dzióra turbo praktycznie nieodczówalna. Po wciśnięciu pedału gazu auto zaczyna naprawdę szybko przyspieszać. Nie spotkałem się z autem benzynowym, która ma 75 KM i ma takie przyspieszenie. Co najważniejsze to, to że w ciągu przebiegu 56 tyś. km nic się nie popsuło - nie dołożyłem ani złotówki do silnika. Dlaczego ocena dobra a nie doskonała, a dlatego, że są jeszcze inne auta np. Mercedesy, BMW, itp.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi bez zarzutów. Nawet po 20 godzinach na 15 stopniowym mrozie nie ma problemów z włączaniem biegów. Można ewentualnie przyczepić się do delikatnie długich skoków drążka zmiany biegów, ale w porównaniu np. RENAULT to drążech chodzi jak w sportowym aucie. Dlaczego ocena dobra a nie doskonała, a dlatego, że są jeszcze inne auta np. Mercedesy, BMW, itp.
3,0
Układ jezdny
Hmmm. W sumie to zawieszenie bez jakichś tam wad, ale twardość jego kompletnie nie nadaje się na polskie drogi. Auto jest twarde, podskakuje na wertepach, jazda po miejskiej kostce to istny koszmar. Chcesz sie przejechać autem z zawieszeniem rajdowym to poprostu przejedź się Oplem Corsa 1.7 DTI - twardość ta sama. Na zachodznich drogach zawieszenie poprostu IDEALNE. Zaletą twardości jest to, że w mieście w niektóre zakręty można wchodzić nawet 150 km/h i auto trzyma się drogi jak by było przyklejone. Ocena przeciętna bo na nasze drogi FOCUS, czy 307, czy 206, albo Clio to niestety lepszy wybór.
Komfort
5,0
Widoczność
Kompletnie żadnych kłopotów z widoczności. Żadnych ograniczeń dosłownie jak w CABRIO. Lepiej być nie może wiec ocena doskonała.
5,0
Ergonomia
No tu poprostu niemieckiej solidności nic nie można zarzucić. Wszystko na swoim miejscu i to działające tak jak ma działać. Jeździłem różnymi autami, ale Corsa ma poprostu wszystko pod ręką i do ręki pasujące.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się wręcz błyskawicznie. Żadnych kłopotów z parowanie szyb. Nie ma się czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu auta jest mniej więcej tyle co w Oplu Omega, ja mam 182 cm i jak odsunę do końca to nogami nie sięgam nawet pedałów. Z tyłu troszkę mniej ale jak na auto tej wielkości to jest całkiem przyzwoicie. Daję ocenę doskonałą ponieważ jeżdżę z przodu i jest lepiej niż w 307, FOCUS´ie, czy MEGANE.
3,0
Wyciszenie
No tu można się naprawdę przyczepić i to ostro. W związku ztwardym zawieszeniem po 10 tyś. km w polsce zaczęły brzęczeć prawie wszystkie plastiki. Jak się jedzie po nowym asfalcie to w aucie jest jak w Mercu S klasy, ale jak się wjeżdża na miejską kostkę to lepiej ... nie będę pisał poprostu. Jeżeli chodzi o silnik to go poprostu nie słychać podczas jazdy. Przy prędkości 100 km/h poprostu zapominamy o jego obecności. Ocena przeciętna bo inni wypadają naprawdę dobrze na tle Corsy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest NAPRAWDE dobrze. W mieście zimą 5,7l na 100 km. W mieście latem 5,5l na 100 km. Na trasie latem około 4,6 l na 100 km przy prędkości rzędu 120-130 km/h. W mieście zimą 5l na 100 km. UWAGA !!! autem tym udało mi się spalić 4l na 100 km i to u nas w polsce przy jeździe na trasie z prędkością tak około 100 km/h. Ciekawe ile spalił by w niemczech na autostradzie jak bym jechał 100 km/h - zazwyczaj jeżdżę tam 150 - 170 km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą kasę to jest rozsądna oferta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem 56 tyś km i nic się nie zepsuło, oooo sory - spaliła się żarówka w prawym leflektorze. Naprawa, czyli wymiana kosztowała mnie 19 zł. Poza tym nic - tylko tankuję i jeżdżę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]