Biorąc pod uwagę całość to jest dobrze. Fajne autko do miasta i na krótkie trasy. Po tuningu zyskuje nowe życie. Prowadzi się dobrze ale zalecam szersze oponki niż fabryczne. Nie ma z nim większych problemów, ale należy uważać na rozbitki i zajechane egzemplarze. Tutaj pada alternator i sterownik pompy, w sumie nic więcej. Polecam na pierwszy samochód, naprawdę dobrze się spisuje w tej roli. Od 16 letniego auta nie możemy wymagać niewiadomo czego. W skali od 1 do 10 śmiało bym tutaj dał ocenę 8 i szczerze go polecił.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje fajnie jednak dopiero po modyfikacjach zyskał nowe życie. Udało się uzyskać 117 koni i nie był kręcony do maksimum. Poza chipem trzeba było dłubać mechanicznie, ale przy uzyskanej mocy jakieś bmw na światłach można było zaskoczyć :) psuje się sterownik pompy więc należy go przenieść np nad maglownice. Nawet po modyfikacjach nic się nie działo, a spalanie nie przekraczało 6 litrów, ale jak na taką moc to i tak jest mało.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jak najbardziej na plus jednak w moim przypadku szybko padło łożysko. Skrzynia f17... Biegi wchodzą lekko, no może poza pierwszym biegiem podczas prędkości szybszej niż toczenie. Piąty bieg mógłby być dłuższy bo 3 tyś obrotów to około 120km/h czyli trochę za mało, jednak można włożyć śmiało skrzynię o dłuższych przełożeniach co pozwoli na zwiększenie prędkości maksymalnej oraz prędkości przelotowej.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie delikatne i zdecydowanie nie na jazdę po naszych dziurawych drogach. Poduszki na McPhersonach to istna zmora tegoż układu. Poza tym jest dobrze, układ na kierownicę odpowiada intuicyjnie, a sam samochód prowadzi się dobrze. Prawdziwą przyczepność zyskuje po założeniu szerszych opon. Dobry, tani i prosty w naprawie układ ale z małymi mankamentami-tak można go nazwać.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, nie mam żadnych zastrzeżeń, nie trzeba się kręcić na fotelu by zmienić pas. Podobało mi się lusterko dzielone od kierowcy, dlatego po stronie pasażera również takowe zamontowałem w miejsce standardowego. Prawidłowe ustawienie fotela i lusterek sprawia, że widzimy niemalże wszystko.
4,0
Ergonomia
Przełączniki na miejscu, nie trzeba niczego szukać w pośpiechu. Wielofunkcyjna kierownica jak najbardziej na plus, chociaż brakuje miejsca na dużą kawę by stabilnie stała. Deska ma przyjazny kształt i nie ma całej tony włączników w jednym miejscu co jest plusem. Brakuje też podłokietnika ale to jest drobny szczegół.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj też na plus, w zimę nie trzeba jeździć w kurtce a szyby odparowują szybko, ale auto musi pochodzić na postoju kilka minut. Podgrzewanie foteli działa ale szału nie robi. Co do klimy to jestem zadowolony i nigdy nie sprawiała problemu, nawet w upalne dni po kilku chwilach jest miły chłód. Pamiętajmy o odgrzybianiu!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj tak średnio, o ile dla dwóch osób jest super, to jazda w pięć osób jest uciążliwa. Auto dobre dla dwóch osób, ewentualnie z małym dzieckiem, wtedy jest sporo miejsca. Mały bagażnik, można go zwiększyć nieznacznie poprzez ustawienie tylnej kanapy w pozycję bardziej pionową. Dopiero po złożeniu foteli mamy duży bagażnik :)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest słabe, nie będziemy ukrywać. Jazda przez kilka godzin z prędkością powyżej 130 km/h może być wyzwaniem dla uszu. Po założeniu przelotowego tłumika było tylko gorzej ale z tym się liczyłem. Wyciszenie jest do prędkości 90km/h a potem stopniowo się kończy. Przy 170 km/h nie bardzo jest jak porozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wręcz idealnie, mało pali, więc małe są i koszta. W tych pancernych silnikach nie ma jakichś kosztownych napraw, lejemy tylko paliwo i jeździmy. Klocków oleju i pasa rozrządu nie liczymy bo to standardowa obsługa. Spalanie około 5,5-6 litrów i nie musimy się martwić przesadnie o jakość paliwa. Super!
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze choć czasami części bywają drogie, ale te drogie się nie psują to taki plus. Nie jest to auto do wyczynów ale mały hatchback bardziej do miasta i niedługich tras. Tutaj jestem zadowolony, samochód z 2001 roku czyli wykonanie jeszcze dobre w porównaniu do tych nowych aut z tanimi badziewnymi plastikami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyrabiające się włączniki kierunkowskazów i wycieraczek to taki trochę minus. Przepływki przekłamują odczyty co prowadzi do anomalii i dziwnych zaburzeń w pracy silnika. Alternator 75A jest trochę za słaby na tyle odbiorników prądu i zdarza się że pada ładowanie. Sytuacji nie poprawia fakt, że mamy tam pompę podciśnienia która dodatkowo go obciąża.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki to chyba tylko sterownik pompy wtryskowej, niby naprawa 170zł ale ze spalonym sterownikiem nie da się jechać. Raz wymieniałem łożysko w skrzyni bo stukało na biegi jałowym. Nic pozatym się nie działo ani w silniku, ani w osprzęcie. Lubią się zepsuć sterowniki silnika i czasami sypią absurdalnymi błędami.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]