Silnik
: Bardzo przyjemna jednostka. Ciężko ją zajeździć - 261 tysięcy i nie odmówiła współpracy. Serce Isuzu - najlepszy silnik Opla chyba
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
jak zimny to głośno klekocze... Jak złapie temperaturę to może być... Bardzo dobra kultura jak na taki przebieg. Jak dla mnie odczuwalna jest turbodziura, ale nie przeszkadza to w normalnej jeździe raczej...
4,0
Skrzynia biegów
dość precyzyjna. Były problemy z redukcją do dwójki, ale wymiana krzyżaka z plastiku na metal czy aluminium pomogła i jest jazz. Fajne jest, że wyprzedzając TIR\'a na 5 akurat powyżej 90km/h włącza się turbo. Ekonomia i wygoda...
4,0
Układ jezdny
pewny, całkiem twardy, super wspomaganie progresywne. Pomimo wieku i przebiegu trzyma się całkiem dobrze. Sprężystość daje poczucie bezpieczeństwa - łatwo można się nauczyć kontrolowania nacisku osi - tył jest dosyć lekki i przy odpowiedniej jeździe można rzucać ogonem (po wyłączeniu elektroniki)
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutów. Widać wszystko i w każdą stronę. Duże lusterka ułatwiają wszelkie wiraże i parkowanie. Parkować można na centymetry w sumie. Ale to kwestia przyzwyczajenia i obycia z autem chyba...
5,0
Ergonomia
Jak na tę klasę auta jest dobra klima i ster radia na kole. A tak to jak w standardowym Niemcu - wszystko tam, gdzie od 40 lat, bez zbędnych fajerwerków, ale schludnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę szybko się nagrzewa i max obroty są naprawdę porwiste. W lecie- klima jest bardzo wydajna, szczególnie podczas jazdy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O jakiej przestrzeni można mówić w takim autku. 4 osoby się zmieszczą... Awaryjnie kierowca + 5 lasek też się zmieściło jakoś... Pozycja za kierownicą ok - zarówno fotel jak i kierownice ma szeroki zakres regulacji.
3,0
Wyciszenie
i tu się Opel nie popisał za bardzo, bo na zewnątrz jest ciszej niż w środku. Jazda powyżej 140km/h bez radia może być męcząco-monotonna. Ale przecież to nie połykacz autostradowych kilometrów tylko miejska kosiara
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
a tu wielki uśmiech. Robiąc 60 km po Warszawie i 40 km w trasie średnie spalanie 5 litrów przy włączonej klimie. Nieraz udawało się zejść na 4,2 ale po co... A na trasie jadąc przepisowe 90km/h wskaźnik paliwa nie opada
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic. Dzisiaj padł akumulator - zapomniałem radia i wzmacniacza wyłączyć... 2 dni... aaa - Jedyne co irytowało to piszcząca uszczelka - trzeba posmarować czymś lepkim (czyt. silikonem do uszcz.)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]