Silnik
: Niskie spalanie rekompensuje wady, ale tylko jeśli ktoś dużo jeździ. Dla przebiegów 5-10 tyś km rocznie nie warto kupować żadnego diesla.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Ogólnie małe, ekonomiczne, dobrze prowadzące się autko. Kupiłem go głównie ze względu na silnik.Przejechałem nim 90 tyś km więc pora na wystawienie oceny. Auto dobrze nadaje się do jazdy miejskiej i podmiejskiej i nawet na dłuższe trasy, ale z pominięciem autostrad i prędkości ponad 110/120km/h
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na swą mała pojemność 1248cm3 jest elastyczny. Miałem porównanie z Citroen/peugeot 1.4 HDI i jest d tego silnika niebo lepszy. W porównaniu z 1.9 TD 100km z Fiata to nie wiele mu ustępuje.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki przełożenia dają dobra elastyczność. jednak powyżej 110km/h jest już głośno i spalanie zaczyna mocno wzrastać. Ale w końcu nie jest to auto na trasy. Czasem ciężko wrzcić 2 bieg.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie przyjemne, ale tylko na równej nawierzchni. Bardzo skacze na poprzecznych nierównościach.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
Wiem, że to auto miejskie, ale miejsca za kierownica mogłoby być więcej. Mam tylko 172cm wzrostu, ale i tak uderzam prawym kolanem o konsolę środkową. Osoby ponad 180cm nie mieszczą nóg pod kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie ok, ale umieszczenie na drzwiach przycisku elektrycznych szyb wymaga za każdym razem cofnięcia ręki do tyłu. Bardzo niewygodne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiem, że to auto miejskie, ale miejsca za kierownica mogłoby być więcej. Mam tylko 172cm wzrostu, ale i tak uderzam prawym kolanem o konsolę środkową. Osoby ponad 180cm nie mieszczą nóg pod kierownicą.
3,0
Wyciszenie
do 110km/h jest dobrze. Powyżej to radia nie posłuchamy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży plus za spalanie silnika i to właściwie tyle z plusów. Ceny części są droższe niż u konkurencji z tym samym silnikiem (ipunto II) co jest absurdalne. Główny mankament auta to słaba trwałość zawieszenia i elektronika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto było droższe w zakupie niż rówieśnik Punto II z tym silnikiem a jakościowo nie widzę różnicy na plus dla Corsy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie nie jest źle po za:
-Słabej jakości przyciski od nawiewu, zacinają się
- w zawieszeniu spadająca guma z przegubów,
- łożyska.
- elektronika,
- bardzo słaby ręczny
Autko koroduje już po 5 latach, ale na szczęście w porę zrobiłem konserwacje., głównie progi i drzwi
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza normalnymi materiałami eksploatacyjnymi to 2x pękła sprężyna w zawieszeniu, cud że przypadkiem zauważyłem bo inaczej straciłbym koło. Wycieki z pompy paliwa - regeneracja 500zł i najgorsza sprawa to przeskoczył łańcuch rozrządu przy około 140 tyś! Na szczęście po wymianie wraz z wszystkimi elementami (około 1000zł) okazało się, że nic się poważnie nie uszkodziło. Nie rozumiem po co mówią, że łańcuch jest niewymienialny i bezobsługowy, gdyby zalecali wymianę co 100-120 tyś to każdy by to zrobił i uniknął takich awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
[l/100km]