Karoseria
: nie widać deka rdzy, i jeśli jest sprawne auto to silnik pozwala na dynamiczną jazdę nie tylko w mieście ale i w trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: POMPA WTRYSKOWA COMMON RAIL , alternator , turbina, EGR , regenerowałem wtryski , pękła sprężyna pod zaworem,po roku rozruszanie dwóch wtrysków , jakiś mechanizm od strony kolektora ,pompa wody
2,0
Całokształt
postaram się zacząć od początku. Auto kupiłem z przebiegiem 87tys obecnie ma przejechane211tys 2lata i 4 miesiące to jest 124tys głównie trasa, zanim włożę piąty bieg to czekam aż motor złapie temp na trasie jadę ok 100 -120/130km/h (nie rżnę silnika)przez ten okres popsuł się: POMPA WTRYSKOWA COMMON RAIL 1500zł, alternator 300zł, turbina(nie pamiętam), EGR 530zł (tylko orginał jest na rynku), regenerowałem wtryski 1200zł z zaprogramowaniem, pękła sprężyna pod zaworem-koszt naprawy z wieloma częściami zamiennymi, które trzeba było wymieniać po drodze 2400zł, 2 świece ok 160zł,po roku rozruszanie dwóch wtrysków 150zł, jakiś mechanizm od strony kolektora 180zł (odczuwalne były szarpnięcia),pompa wody - ceny nie pamiętam
Ople ogólnie mają wytrzymałe zawieszenie, wymieniłem przez te 2 lata 2 razy końcówki, łączniki. przy zakupie tarcze/klocki/przód 350zł bębny/okładziny tył.. jakieś 5 mieś wymieniany był tył. bębny200 łożyska 250 okładziny 130 czujniki ABS 120zł/tylko serwis/ bo stare pękają przy próbie zdjęcia całość z robotą 850zł ale to nic.. padł przy 120tys magiel-koszt używka z robotą 900zł po następnych 10tys i ten zaczął mi pukać ale nie ruszam dopóki się nie rozpadnie! do mojego mechanika przyjeżdża dużo takich Cors cdti i mają podobne objawy, właściciele też wydali kupę kasy.. czytając te same pozytywne opinie, mam wrażenie, że wasze samochody stoją w garażu albo zrobią w tyg po 150km i nie mają się kiedy popsuć. te silniki montowane są też w pandach Jtd, także omijać je z daleka. czuję że o jakiś usterkach zapomniałem, albo były nie istotne. Jeśli już Corse C to tylko w benzynie!
Wrażenia
1,0
Silnik
postaram się zacząć od początku. Auto kupiłem z przebiegiem 87tys obecnie ma przejechane211tys 2lata i 4 miesiące to jest 124tys głównie trasa, zanim włożę piąty bieg to czekam aż motor złapie temp na trasie jadę ok 100 -120/130km/h (nie rżnę silnika)przez ten okres popsuł się: POMPA WTRYSKOWA COMMON RAIL 1500zł, alternator 300zł, turbina(nie pamiętam), EGR 530zł (tylko orginał jest na rynku), regenerowałem wtryski 1200zł z zaprogramowaniem, pękła sprężyna pod zaworem-koszt naprawy z wieloma częściami zamiennymi, które trzeba było wymieniać po drodze 2400zł, 2 świece ok 160zł,po roku rozruszanie dwóch wtrysków 150zł, jakiś mechanizm od strony kolektora 180zł (odczuwalne były szarpnięcia),pompa wody - ceny nie pamiętam,
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje ok, ale co jakiś czas trzeba kupić zestaw naprawczy i powymieniać plastikowe elementy pod lewarkiem, które się z czasem wycierają itp ja to robiłem 3razy ponieważ kłopot był ze wrzuceniem pierwszego i drugiego biegu.. jest ok
stuka czasami sprzęgło (dwumasa)ale póki jeździ to nic nie ruszam..
4,0
Układ jezdny
Ople ogólnie mają wytrzymałe zawieszenie, wymieniłem przez te 2 lata 2 razy końcówki, łączniki. przy zakupie tarcze/klocki/przód 350zł bębny/okładziny tył.. jakieś 5 mieś wymieniany był tył. bębny200 łożyska 250 okładziny 130 czujniki ABS 120zł/tylko serwis/ bo stare pękają przy próbie zdjęcia całość z robotą 850zł ale to nic.. padł przy 120tys magiel-koszt używka z robotą 900zł po następnych 10tys i ten zaczął mi pukać ale nie ruszam dopóki się nie rozpadnie!
Komfort
4,0
Widoczność
duży plus
4,0
Ergonomia
wszystko tam gdzie być powinno
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
samochód dość długo łapie temp. po ok 6km 8km rusza się wskaźnik a jest bardzo ciepły, a to że jest mały to przyspiesza nagrzanie się wnętrza. lato klima jest wydajna,ale trzeba pamiętać o odgrzybianiu bo inaczej wali zgnilizną..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przeważnie jeżdżę sam więc tego nie odczuwam
3,0
Wyciszenie
silnik słychać, jest dużo głośniej powyżej 130km/h ale to tylko 1.3
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poruszam się głównie w trasie na dłuższych odcinkach w lato chodzi klima w zimę nadmuch spalanie trasa 4-4.5 miasto max 5.7ON przy 100 - 120km/h tylko że to co zaoszczędzę na stacji oddam mechanikowi.
2,0
Stosunek jakość/cena
na każdę 10 tys kilometrów auto kosztuje w naprawe ok 800zł, jest jeszcze w banku 5 miesięcy i dlatego je trzymam.. z drugiej strony jet już w niej wszystko wymienione na nowe i tak sobie myślę że już nic nie może się zepsuć.. czasami mnie jednak zaskakuje, ale od półtora miesiąca jest spokój:)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
regeneracja silniczka przedich wycieraczek (nie chciały się wyłączyć)co jakiś czas przycina się Immobilizer, przymarza zimą linka ręcznego, przypadłością wszystkich Cors C jest częste przepalanie się żarówek, jedną z przyczyn jest zapominanie o wyłączeniu świateł przed silnikiem, ponieważ cały prąd z alternatora wali na żarówki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście na trasie raz mnie zawiódł, ale ok 30km od domu, a tak to zawsze jakoś dojechałem... z odpaleniem w zimę przy -30stop trzeba pokręcić, ale odpala to duży plus
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
[l/100km]