Silnik
: po zatankowaniu dobrego paliwa świetnie wchodzi na obroty, można z niego wiele wycisnąć, przyspieszenia eleganckie, skrzynia elastyczna, na 2 biegu można jechać 90 km/h bez problemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: alternator
Inne
: przekładnia skrzyni biegów
Układ hamulcowy
: szybkie zużycie klocków i tarcz
3,0
Całokształt
niczym specjalnie się nie wyróżnia, dobre auto dla jazdy miejskiej, mało pakowne - do bagażnika wózka dziecięcego nie udało się wpakować.
Wrażenia
4,0
Silnik
pracuje dobrze, niezbyt głośno jak na diesel, dobrze wkręca się na obroty. Co ok. 30 tys km dolewam 1l oleju.
3,0
Skrzynia biegów
po 1,5 roku wymieniono przekładnię skrzyni biegów. Skrzynia nieprecyzyjna, biegi często nie wchodzą automatycznie, tj. z 2 na 3 i z 4 na 5.
3,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę samochodu to całkiem nieźle, ale bez rewelacji.
Komfort
5,0
Widoczność
nie mam nic do zarzucenia, widoczność w lusterkach i przez tylną szybę jest bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu typowo dla Opli.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez włączonej klimy bardzo słabo, ale z klimą nie ma problemu z ogrzewaniem czy usuwaniem pary z szyb. W wersji diesel auto nagrzewa się/ochładza bardzo wolno, zimą trwa to nawet kilkanaście km.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ciasno i jeszcze raz ciasno, ale czego wymagać od małego auta.
1,0
Wyciszenie
masakra, bo kilku godzinach jazdy masz już dość tego samochodu. Na krótkie trasy to auto się nadaje, jak jedziecie do 30 km w jedną stronę do pracy to dacie radę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy oszczędnej jeździe pali 4,7l w cyklu mieszanym, przy normalnej eksploatacji 5,5l ropy to norma, natomiast przy ostrej jeździe potrafi spalić 7,5l ON. Przez 3 lata gwarancji wymieniono w ASO: przekładnię kierownicy i skrzyni biegów, alternator, 2 komplety klocków i tarcz. Koszt ASO wysoki.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prostu nic :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana przekładni kierownicy i skrzyni biegów, 2 razy tarcze i klocki, alternator. Dobrze że na gwarancji bo inaczej koszt napraw przekroczyłby 2 tys zł
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
[l/100km]