Silnik
: Rewelka pali jak diesel a pracuje jak benzyna
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Zanim kupiłem czytałem o tym silniku a to że nie ciągnie od dołu a to że mało elastyczny. Pojeździłem i stwierdzam, że to świetna jednostka 1248 ccm 16V w dieslu. To 16V sprawia że ten diesel lubi obroty i nie męczy się przy 4500obr/min można jechać na 5 biegu przy 1800obr i nie szarpie co więcej dobrze przyspiesza. Na przeglądzie diagnosta myślał że to benzyna. Wtrysk multijet sprawia że aut jest oszczędne i spokojnie osiąga 180km/h, choć jak przytrzymamy pedał gazu to dochodzi do 190km/h!!!!!!!. Ten sam silnik siedzi w nowej Astrze i daje radę a Corsa jest mała choć moja waży 1135kg. Moment obrotowy 175Nm przy 1750 obr/min to tyle co silniki 2.0 16V.
Dopóki nie spróbowałem turbo diesla byłem sceptycznie nastawiony ale teraz tylko CDTI, W tym silniku jest łańcuch rozrządu więc odpada kosztowna wymiana paska, polecam wszystkim, małe opłaty i moc. Piszę dużo bo dość miałem benzyny z gazem :-)))))).
3,0
Skrzynia biegów
bardzo krótki skok, kolega był w szoku biegi wchodzą same..........
3,0
Układ jezdny
Twardo
Komfort
3,0
Widoczność
Może być
3,0
Ergonomia
Super
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dala 4 osób idealnie
3,0
Wyciszenie
Dobrze do 130km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pociskam to 5,5L średnio. Trasa 4-4,5L
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekko coś skrzypi w drzwiach pasażera
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
[l/100km]