Silnik
: Największe zaskoczenie do dynamika silnika oraz spalanie. Silnik chociaż jeździ na 10W40 a spala ani grama oleju!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: aktualnie to klekotanie i skoki obrotów na zimnym
Układ elektryczny
: To nie usterka, ale drażni mnie umiejscowienie akumulatora przy podszybiu. Aby w zimę go wyciągnąc do podładowania trzeba zdemontować całą zewnętrzną stronę podszybia
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc w połączeniu do b. niskiej wagiauta daje z Corsy rakietę
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
Nie jest źle, ale np w Corsie B przednie koła miały o wiele większy kąt skrętu. Poza tym w Corsie C szybko dają o sobie znać gumy łączników stabilizatora, które w chłodniejsze dni i zimą skrzypią przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające
Komfort
3,0
Widoczność
Moja Corsa posiada sportowe obniżone zawieszenie (założone przez poprzedniego właściciela). Moim zdaniem oryginalne zawieszenie jest dużo lepsze i daje więcej komfortu.
4,0
Ergonomia
Sporo schowków i możliwości adaptacji. Oczywiście przestronnie nie jest bo to małe auto
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Także nie mam zastrzeżeń. Poza zacinającą się klimatyzacją automatyczną, gdzie z gorąca przeskakuje na lodowate powietrze. Usterka do naprawy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest ok
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h hałas silnika w połączeniu z opływającym powietrzem może przeszkadzać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najniższe spalanie odnotowałem przy stałej prędkości 130km/h na niemieckiej autostradzie. Wyszło wtedy właśnie ok 6,7 l/100km LPG. Na trasie spali ok 7,5 l. Na trasie przy agresywnej jeździe dochodzi do 8-8,5 litrów. W mieście przy spokojnej jeździe spala w okolicach 8 litrów, natomiast prz bardzo agresywnej jeździe może dojść nawet do 10 litórw.
Ile pali Pb95 to nie wiem, bo benzyna służy mi tylko do odpalania auta i rozgrzaniu gdzie następnie przełącza na lpg.
Silniczek polecam w tym modelu. W gazetach odradzają silniki 1,0 i 1,2 a doradzają 1,4. Oczywiście też uważam, że 1,4 jest lepszy, ale tez rzadszy i trudniejszy do kupienia w przyzwoitym stanie. 1,0 jest dużo bardziej awaryjny. 1,2 jeżeli się o niego dba jest najlepszym wyborem. W lekkiej corsie silnik 1,2 jest jak rakieta
4,0
Stosunek jakość/cena
Rozrzut cenowy na rynku wtórnym wśród Cors C jest bardzo duży. Ale nie liczcie, że za np 5-6 tys kupicie bogato wyposażoną wersję w bardzo dobrym stanie z końcówki produkcji. Za taką corsę trzeba zapłacic od 9-10 tys zł w górę
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki występują i nie ma pisać, że jest inaczej. Przednie boczne szyby zaczęły lekko telepać na wybojach. Podejrzenie wyrobienia prowadnic lub uszczelek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aktualnie borykam się z klekotaniem na zimnym silniku. Podejrzewane są zapchane hydrauliczne popychacze zaworów (prawdopodobnie mechanik przy wymianie rozrządu wlał stary olej z brudami)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
[l/100km]