Uważam auto za bardzo dobre dla ludzi którzy potrzebują je do jazdy na co dzień, auto potrafi zadowolić się małą ilością paliwa i jest praktycznie bezawaryjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na 1.2 to silnik daje radę lecz lubi wysokie obroty, zaczyna jechać od 3 tyś. maksymalnie odchodzi po 4 tyś. obr/min., kultura pracy na przyzwoitym poziomie. Elastyczność jest doskonała bo na 5 biegu da sie jechać 30 km/h - ale to wynika z bardzo krótkich przełożeń
3,0
Skrzynia biegów
Do samej skrzyni nie mam zarzutów, ale biegi "przerzuca się" trochę za ciężko. Bardzo krótkie przełożenia na 5-tce przy 115 km/h robi się 4 tyś obr. - przez to w samochodzie robi się trochę za głośno
5,0
Układ jezdny
Duży plus. Auto świetnie trzyma się drogi bardzo sztywne (ważne są opony) Na 15" kołach 185x55 auto porusza się jak przyklejone. Nie boi się szybko wchodzić w zakręty, precyzyjny układ kierowania. Słowem - auto dla małego "spotrowca" - oczywiście nie z silniczkiem 1.2 :)
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu, całkiem niezła, ale na boki przeszkadzają słupki przednie, widoczność do tyłu bardzo utrudnia w wersji 3 drzwiowej bardzo bardzo szeroki słupek tylni, Ale do tego też można się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie wszystko na swoim miejscu. Duże przyciski radia orginalnego, wyświetlacz radia umieszczony w widocznym miejscu, Sterowanie radiem w kierownicy też poprawia bezpieczeństwo. Możliwości regulacji fotela i kierownicy ok. Fotele dość twarde, ale sprawdzają się na długich i bardzo długich trasach. Plastiki twarde, po 70000 tys. czasami coś tam "zaskrzypi" :), mimo to nie oceniam ich źle. Kierownica skórzana gruba, bardo wygodna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu całkiem sporo miejsca, z tyłu również. 4 dorosłe osobi i pies (nie mylić z czterema pancernymi :)) da się przejechać kilkaset kilometrów dość komfortowo. Bagażnik trochę mały, ale też wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Dość głośno. Lekko sportowy pomruk małego silniczka 1.2 może się podobać (i się podoba), to właściwie tylko te odgłosy przenoszą się do kabiny kierowcy, praca zawieszenia bez zarzutów mimo 70000 km .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa w normie, mam bardzo ciężką nogę, maksymalnie wykręciłem 11 l./100km ale to był prawie rajd :), przy normalnym traktowaniu (do 120 i bez wkecania na bardzo wysokie obroty) można utrzymać wynik 6,5 - 7 l / 100 km.
Ceny części ??? Przez ten czas wymieniłem tylko klocki hamulcowe przednie (115 zł). I to wszystko.
5,0
Stosunek jakość/cena
To pozostawię bez komentarza. Proponuję szukać aut z małymi przebiegami i dobrze wyposażonych (klima, 4x airbag itp)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok. po za plastikami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jakichkolwiek
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]