Biorąc pod uwagę że jest to auto strikte miejskie, moja ocena to 5. Nie jest wielką bagażówką, ale spacerówka dziecka miesci sie idealnie. Nie jest ścigaczem, ale w miescie jest wystarczająco dynamiczna, przy tym oszczędna i zwrotna. Za to chwali ją moja żona.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nadzwyczaj dobrze spisuje sie w jeździe miejskiej. Nie mialem jak dotąd żadnych usterek. Prosta obsługa serwisowa olej, filtry, świece. Jazda poza miejska w okolicach 100-110km/h jest do przyjecia, wyżej robi się już głośno i mało przyjemnie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale mechanik stwierdził że w wersji sport, jaką posiadam jest inaczej zestopniowana, co w miescie uważam za jej atut. Przy 55km/h mozna spokojnie jechac na 5 biegu. Z negatywnych aspektów to wsteczny, który czasami ciężko wchodzi lub haczy.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Z zewnatrz nie widac niepokojacych objawów rdzy. Jedynie drobne wykwity pojedynczych burchelków na progach które wymagają jedynie garażowego przeczyszczenia i zaimpregnowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w tym samochodzie jest jedną z rzeczy, ktorą chwali sobie żona przesiadając się z mojego passata kombi.
5,0
Ergonomia
Ergonomia w tym samochodzie jest na dobrym poziomie. Wszystko czytelne i intuicyjne. Sterowanie radiem z kierownicy jest bardzo fajnym pomyslem w aucie miejskim, szególnie w godzinach korków na drodze.Przy moim wzroscie 188cm i dalszych wyjazdach poza miasto przeszkadza mi jedynie zbyt krótkie siedzisko fotela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje bardzo szybko, w porównaniu do mojego tdi, , w lato chłodzi az miło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto miejskie jest naprawdę dobrze.
3,0
Wyciszenie
Niestety uszczelki pojedyncze drzwi uwidaczniają sie w postaci świstów powietrza przy wyższych prędkościach poza miastem. W mieście jest ok. Silnik- stojąc na światlach praktycznie nie słyszalny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są zaskakująco niskie. Mamy drugi samochód w dieslu na pompowtryskiwaczach, i wydatki jakie ponosimy na serwis Corsy i VW w dieslu, w skali roku to proporcja 1:6 na korzyść opla. Jedynie co mnie zaskoczylo to cena amortyzatorów przednich do Opla, 250zl sztuka za porządny zamiennik
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie rozglądalem sie za fiatem pandą, oplem corsą i skodą fabią. Niestety w przypadku fabi i pandy egzemplarze ktore oglądalem byly bardzo slabo wyposażone ( nawet w manualną klimatyzację), a skody w dodatku okazywaly sie równiez w znacznym stopniu obdażone rdzą. Silnik 3-cylindrowy 1.2 htp skody sporo odstaje kulturą od oplowkiego 1.2. Poza tym opelka w wiekszosci egzemplarzy znajdziemy z klimatyzacja, abs-em czy przednimi elektrycznymi szybami. W swoim egzemplarzu dostalem na dodatek 4 poduszki pow., elektr. lusterka, skórzaną kierownicę ze sterowaniem radia czy biale zegary.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek mozna wymienic koncówki drążków kierowniczych, ktore wymagaja u mnie wymiany raz do roku. Poza tym nie zauwazylem drobnych i czesto powtarzajacych sie awari
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]