Silnik chociaż niewielki pojemnościowo i tylko trzycylindrowy, przy tym układzie spełnia wszelkie pokładane w nim nadzieje na elstyczną jazdę. Wysokie obroty uwielbia-ale i serwis opla twierdzi, że nie wolno go dołowac a raczej powinno się u trzymywac obroty w zakresie 2500-4000/min. Podobno wcale to mu nie szkodzi tak niż jazda w niższych zakresach i źle dobranym przełożeniu.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze zestopniowana. Wolałbym jednak krótsze skoki drązka zmiany biegów aby wybrac pożądane przełożenie. Jedynka stanowczo za słabo ciągnie.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Auto jak na tą klasę komfortowo tłumi nierówności, dobrze trzyma się jezdni, cechuje je niski promień skrętu. stanowczo polecam jednak ABS!!!. Zwłaszcza jeśli przyjdzie nam hamować na lekko podeszczowym asfalcie, BAS nie wystarcza. Auto lekkie więc szybko pojawia się uślizg.
Komfort
4,0
Widoczność
To klasyczna zaleta małego opla dobrze widzisz w każdym kierunku, lusterk apoprawiono, plus kierowcy jest asferyczne-widać martwe zazwyczaj pole.
4,0
Ergonomia
W zasadzie czuje się jak u siebie w domu,tzn. mojej Corsie B, chociaż jest nowocześniej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w sam raz. Gdy trzeba to szybko cieplutko, gdy trzeba to nieżle wentyluje!!!!!!!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak zwykle nie brakuje.
4,0
Wyciszenie
W tej mierze świat się zmienia, niech i Corsa się systematycznie zmienia. Jak zwykle jest nieźle. Tak trzymać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskei spalanie, tanie przeglądy, brak napraw......
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena powinna być niższa. Ale to takie tam......
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet jeśli są usterki to nie uważam, że sa poważne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
[l/100km]