Układ elektryczny
: Alternator w silnikach 1.7 Isuzu to znana przypadłość. Padł dwa razy
4,0
Całokształt
Za tę cenę - nie ma lepszego wyboru. Obecnie auto ma już 17 lat, troszkę rdzewieje a ja rozglądam się za nowym. Ale Corsy na pewno nie sprzedam, bo to niezawodny kompan zarówno do miasta jak i w trasę. Wygląda kiepsko, pracuje jak traktor, ale jest nie do zdarcia. No i ta oszczędna jazda :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak to stary diesel. Głośny, mułowaty, terkocze jak stary traktor. Sąsiedzi wiedzą że wracam do domu jak jestem na początku ulicy. Za to jest oszczędny, niezawodny i chyba niezniszczalny. Teraz już takich nie robią.
4,0
Skrzynia biegów
Lubię ją, bardzo elastyczna. Jedynki używam jedynie do ruszania pod większe wzniesienia, w 90% przypadków startuję z dwójki. W korkach w mieście to taki automat ze sprzęgłem ;) Czwórka bezproblemowo już od 40, piątka od 55-60. Raz w trasie nie chciała wchodzić piątka, ale usterkę było łatwo usunąć - wystarczyło lekko nagiąć wybierak.
3,0
Układ jezdny
Niezbyt dobrze trzyma się drogi, zwłaszcza przy większych prędkościach (powyżej 110 km/h).
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jak to w małym miejskim aucie - przez szyby w każdą stronę widok dobry, tylko siedzi się nisko. Lusterka boczne trochę za małe, ale spokojnie można cofać tylko na nich.
3,0
Ergonomia
Nieźle jak na swoje wymiary. Wygodne fotele z przodu, trochę półeczek i schowków. Pozycja za kierownicą do wytrzymania. Zrobiłem nim kiedyś 1400 km za jednym zamachem i czułem się ok, co jest chyba najlepszą rekomendacją. W Fabii po 500 km wszystko mnie bolało i miałem dość.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parują szyby, nie potrafię nic z tym zrobić. Przy deszczowej pogodzie i jeździe w kilka osób nie pomaga nawet włączony maksymalnie nawiew i lekko uchylone szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet nieźle jak na swoją klasę. Z przodu miejsca wystarcza, szczególnie na siedzeniu pasażera. Największe zaskoczenie przeżyłem jak po kilku latach od zakupu po raz pierwszy usiadłem z tyłu - to wersja 3 drzwiowa, a tam naprawdę można się zmieścić.
1,0
Wyciszenie
Jak w starym dieslu. Pracuje jak traktor i to słychać. Przy prędkościach autostradowych rozmowa w kabinie to przekrzykiwanie silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto super oszczędne. Za to je kocham. W trasie pali od 3,8 l (spokojna jazda 90 km/h po naszych drogach), do ok. 4,8 l (długa trasa autostradą prędkość w okolicach 140, momentami 150, czyli niewiele mniej niż deklarowane maksimum). W mieście od 4,9 latem do 6 zimą, bez oszczędzania.
Koszty przeglądów i napraw symboliczne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zależy co oceniamy. Jeżeli jakość w sensie niezawodności, trwałości i pewności w eksploatacji to jest dobrze. Jeżeli jakość pod względem wykończenia, bajerów, \"szpanu\", to jest fatalnie. Tylko kto dziś będzie szpanował autem za - kilka tysięcy? Jeżeli już, to polecam stare BMW ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę upierdliwych usterek było - dwa razy padł alternator (to podobno przypadłość tych aut), raz rozrusznik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego mi się nie przytrafiło. Koniec kropka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 D 60KM 44kW
[l/100km]