Jak na rok 94 nie ma co narzekać. Jeździ i nawet dobrze jeździ. Najważniejsze, że jest to diesel, który mało pali i potrafi "wartko popindalać". Prawie "cuore sportivo". Jako student jestem zadowolony. Małe autko idelane do miasta. Brakuje wspomagania kierownicy. Na trasie również dobrze się jedzie jak na takie małe autko. Wyposażenie: dwie poduszki czołowe, elektryczne szyby i lusterka(podgrzewane), szyberdach ręcznie otwierany, pakiet sport (kubełki, tapicerka w ładnych kolorach). Po 4 latach nie zmieniam zdania i dalej gorąco polecam chociaż corsę sprzedałem:(
Wrażenia
5,0
Silnik
230 tys. km Silnik jeszcze chodzi:), mało tego nie bierze oleju. Przy rówaniu pedału gazu z podłogą nie kopci:) Jedynie zdarza się przy porannym odpalaniu czarny dymek i duzo pary wodnej:)(ale to tylko chwila-gdy rozrusznik kręci). Przy tej masie auta jest wystarczjąco dynamiczny. Prędkości powyżej 100 km/h osiąga bez problemu tzn az do Vmax=165km/h:)Na autostradzie poszla prawie 180km/h(powaznie z gorki i z wiatrem za passatem 1,9TDI). Jakies seicento sporting nie podskoczy takiej corsie, a nawet Volkswageny z 90 konnym TDI maja problem:) Nie wiem jeszcze co będzie z odpalaniem zimą. Ale na razie największy plus za silnik:)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wiadomo jak w Oplu bez rewelacji.Ale nie zeszla jeszcze do poziomu Jelcza:)W kazdym badz razie biegi nie wyskakują i wchodzą bez problemu ale w koncu to tylko malutka corsinka, a nnie BMW.
4,0
Układ jezdny
Jak na te osiągi mogło by być troche sztywniejsze, ale w końcu to nie jest samochód cartingowy. Uważam że wystarczy. Po co sztywniejsze na te drogi. Najbardziej denerwuje brak wspomagania(ja sobie z tym radze ale ze wspomaganiem bylo by lepiej). Jeśli kupujesz autko dla swojej ukochanej postaraj sie o samochod ze wspomaganiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Porównując z samochodami tej klasy którymi jeździłem, czyli Ford Ka i Opel Tigra. Widoczność jest naprawdę dobra. Ciasne parkingi na mieście corsa połyka bez problemów. Zrobienie koperty to bagatella. Na trasie jest ok (chyba ze sie szyby nie umyje:P)
4,0
Ergonomia
Ergonomia??? To chyba o wygląd i wykonanie chodzi. Minus za plastiki na nadkolach. Są nie odporne na działanie promieni słonecznych, czarne robią się szare. Widac nawet przy takich corsach z 2000 roku. Samochod ma juz ladnych pare lat ale nie wyglada na zabytek wsrod nowych kosmicznych sprzetow. Nie rzuca się w oczy(dlatego nie trzeba tracić majątku na parking strzeżony). Wystarczająco dobrze wyglada na oryginalnych felgach aluminiowych i ze spoilerkiem nad tylna szyba (chodzi o ten co zachodzi na całą długość krawędzi tylnej szyby). W środku deska rozdzielcza blizniacza dla combo, tigry i corsy, ale po prostu jest przejzysta(wszystko na swoim miejscu). Twarde szare plastiki, ale nie jest zle widzialem gorsze w nowych koreańczykach. Pułeczka nad nogami pasażera, kieszonki na drzwiach, głęboki schowek jeśli nie ma klimy, wyścielany tapicerką bagażnik. W te miejsca mozna sobie cos schowac. Bagażnik można sobie powiększyć regulując nachylenie opieraczki lub kładąc mniejszą albo większą połówkę siedzenia (dwudzielna opieraczka).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W 30 stopniach na minusie nie jezdzilem, ale jak na razie przy 0 stopni jest dobrze. Szyby nie parują co jest najważniejsze. Moja corsa ma szyberdach. Przy lekko uchylonych szybach i szyberdachu jest bardzo dobra cyrkulacja, oczywiście jak jest ciepło
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnie się dobrze jeździ, a pasażerów nie pytałem się jak to jest:) W każdym badź razie nikt nie narzekał podczas jazdy w 5 osob. Mam 183 cm wzrostu. Przy odsuniętym siedzeniu kierowcy(tak żeby mnie się dobrze siedziało) mogę sobie usiąść z tyłu i moje kolana są przy opieraczce, ale jej nie dotykają. W wersji wyposażeniowej którą mam(czyli chyba Sport) są bardzo wygodne kubełkowe fotele. Nie są one obite welurem jak w Tigrze mojej mamy, ale są lepsze, ponieważ posiadają lepsze trzymanie boczne opieraczki i mało tego na siedzisku też jest trzymanie boczne(czego nie ma w Tigrze). Podaje Tigre jako przykład, bo powinna być o wiele lepsza od Corsy z dieslem.
3,0
Wyciszenie
Za głośno? To podgłoś sobie radio Wyciszenie jest średniej jakości. Uważam, że mogło by być trochę ciszej. Jeździłem innymi samochodami i przy wietrznej pogodzie Corsie troche brakuje. Najgorsze są boczne podmuchy. Powietrze wchodzi we wszystkie szczeliny i jest głośno. Gdy nie ma wiatru jest ok. Przy wysokich predkościach nie ma zadnych problkemów no chyba ze sa boczne podmuchy wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to mniej więcej sprawdzałem. Mininimum to jest około 4-4,5l na trasie, ok. 6l w cyklu mieszanym. Przy ostrej jezdzie na trasie potrafi spalic nie wiecej niż 5,5l(ta ostra jazda byla na autostradzie, gdy sprowadzłem corse, czyli jazda z prędkością co najmniej 140 km/h, a także stanie w korkach). Nic jeszcze nie naprawiałem także nie wiem jak jest z częściami. Ale mechanik(czyli mój wujek) mówil że na gieldzie zawsze znajdzie się coś używane ewentualnie zamienniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po prostu DiT. Czyli dobre i tanie. Co dalej będzie czas pokaże(szczególnie zima). Wprawdzie benzyniaki są tańsze, ale ten diesel zostawia benzyniaki w tyle. Pokonać go mogą tylko te z silnikami 16V(które więcej palą).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od września 2006 do lipca 2010. Przebieg w corsie wzrósł o 80 tys. km Gorąco polecam samochodzik. Jeśli miał bym do wyboru jeszcze raz taką corsę to na pewno bym sobie ją kupił
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wypluć, odpukać nic poważnego jeszcze się nie stało. Z tyłu szczęki tylko wymieniłem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TD 67KM 49kW
[l/100km]