Układ elektryczny
: Alternator koszmarny do naprawy
Silnik
: Turbina
4,0
Całokształt
Nie można narzekać, brzydkie jest, ale jeździ i to tanio. Można by długo rozmawiać że przydało by się więcej miejsca większy silnik lepsze zawieszenie... ale wtedy po prostu trafimy w inny typ auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Turbina jeszcze kręci. Silnik bez wycieków, kopci na czarno dopiero powyżej 4 tyś obrotów. Da się ruszać na \"piątce\" jak ktoś naprawdę dobrze operuje sprzęgłem, bez sprzęgła na jedynce rozpędza się nawet pod spore górki.
Wydaje mi się że najbardziej lubi obroty około 1,7 - 2,5
3,0
Skrzynia biegów
Plastikowe elementy zużyte, żeby w ogóle znaleźć jedynkę musiałem przestawić drążek na wielowpuście.
Drgania silnika trzepią drążkiem podczas jazdy. Brakuje trochę szóstego biegu do kulania się po autostradzie (140 km/h = ponad 3,5 tyś obrotów i już wyje)
3,0
Układ jezdny
Wspomaganie jęczy przy obrocie na maxa kierownicą. Skręca umiarkowanie dobrze, wyrobiona belka. Mogło by być wyższej jakości.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek po prawej z przodu trochę duży ale widziałem gorsze, po przesiadce z malucha w każdym aucie nic nie umiałem zauważyć, ale nie ma w sumie do czego się przyczepić. Lusterka mogli dać minimalnie większe.
3,0
Ergonomia
Doskonałe auto do kulania się z miejsca na miejsce za małą kasę. Polecał bym na pierwsze auto albo dla kogoś komu tak jak mi zależy na tanim dieselu.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby notorycznie parują mimo nowych filtrów. W okresie zimowym bez nawiewu na szybę co najmniej \"na trójkę\" nie da się jechać. Ogrzewanie potrzebuje około 1-2km spokojnej jazdy żeby było je czuć, za to po dłuższej chwili potrafi dogrzewać do nieznośnie wysokiej temperatury. Nawiew przedniej szyby dmucha prosto w oczy kierowcy.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca. Po przesiadce z malucha pierwsze co zauważyłem to że paradoksalnie mam mniej miejsca, 180 centymetrów wzrostu, drążek zmiany biegów mam za daleko w tył (fotel cofnięty optymalnie dla naciskania pedałów) Niewygodne fotele.
3,0
Wyciszenie
Mam skrajne opinie o wyciszeniu. Zestaw odseparowany w drzwiach + tuba 250W w bagażniku a efekty jak w studio (żadnych modyfikacji wyciszenia) Nawet jeśli w środku nie da się rozmawiać to na zewnątrz mało słychać. Z drugiej strony diesel klekocze jak głupi (najgorsza jest kierownica, drążek zmiany biegów i szyberdach) zawieszenie stuka, wszystko drży i wydaje jakieś dziwne odgłosy. Stanowczo nie da się jechać bez głośnej muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw niskie, części ze złomu za grosze. Nigdy nawet nie zainteresowałem się gdzie jest ASO. Spalanie bardzo dobre jak na osiągi. Praktycznie każdy warsztat da radę naprawić większość awarii. Jedyna uwaga: Alternator oddajemy tylko fachowcom.
5,0
Stosunek jakość/cena
To jest główny powód kupowania tego auta, aktualna cena rynkowa + koszty eksploatacyjne po jednym roku zwróciły mi się z nawiązką. Mimo że trafiłem \"kiepski\" jakościowo model to i tak zaoszczędziłem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi cały czas, ale raczej ze starości niż faktycznie wadliwe wykonanie. Nie opłaca się kupować najtańszych w sklepie, przy różnicy 10 złotych lepiej dopłacić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie 2 lata jazdy jeden jedyny raz (pompa wody) awaria unieruchomiła mi auto na dłużej niż jeden wieczór.
Silnik trochę duży jak na miejsce pod maską,
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TD 67KM 49kW
[l/100km]