Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa B Hatchback

krriiss, 15 lat temu
Silnik 1.5 TD 67KM 49kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Corsa B Hatchback 1.5 TD 67KM 49kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamika + mały apetyt na paliwo, rewela!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : tu i uwdzie jakieś ogniska rdzy
Zawieszenie : troszkę się szybko zużywają łożyska(tyne)i koncówki drążków
4,0
Całokształt
Corsą śmigam od 4 lat jest to wersja sport wyposażona w kubełki, obrotomierz,lotkę na tylnej klapie + pakiet gsi (zamontowany fabrycznie wygląda identycznie jak wersja gsi), po za tym el.szyby, szyber, abs, czyli nie jest źle na trasie mnie nigdy nie zawiodła, zwinna, szybka i jakoś wygląda na zewnątrz jak i w środku dobrać ładne alu i będą się oglądać ja mam 15\' 195/50 zmieniają wygląd całego auta na 13 zimówkach nic szczególnego. Ato godne polecenia dla młodej osoby jak i też dla starszej. dla mnie wystarcza w zupełności rodzina 2+1.Dobra w trasę jak i w miasto, można powiedzieć że bezawaryjne tylko regularnie wymieniać na czas olej+filtry+paski i dbać o turbinę, czyli nie piłować na zimnym silniku , studzić turbinę po ostrej jeździe, a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. Auto tanie w utrzymaniu
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest super, niezbyt głośny, elastyczny, jeżeli chce się wyprzedzać to trzeba pilnować żeby było 2500-2600 obrotów bo wtedy turbina zaczyna pracować, jest to wysoko obrotowy diesel jego moc maksymalna jest osiągana przy 4600obr. a czerwone pole zaczyna się od 5200. Poniżej 2500obr żadna rewelacja tylko spokojna jazda, po mieście wystarcza do 2000 obr. Ten silnik można \"podkręcić\" do ok 100KM w modelach do 97r. moja leci 190km/h przy 4900obr
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia jest ok, problemów nie miałem.
5,0
Układ jezdny
jak ją kupiłem to było zamontowane zawieszenie firmy KONI sprężyny od gsi twarda jak wóz drabiniasty ale za to jak się trzyma w zakrętach!!! zależy co kto lubi, mi to pasuje . Choć twarde zawieszenie + dziurawe drogi jest przyczyną szybszego zużywania się łożysk w kołach.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność jest dobra dookoła
4,0
Ergonomia
wszystko na miejscu i pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dmucha dobrze latem + szyber i jest dobrze, Zimą nagrzewa się w miarę szybko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ja nie narzekam i ci co ich woziłem też nie narzekali czyli jet dobrze
4,0
Wyciszenie
nie jest źle jak zimny to troszkę hałasuje ale jak ciepły to cichy jak na starego diesla powyżej 3000obr głośniejszy. CORSA C 1.7DTI jet głośniejsza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i tu jest super przy mojej \"ciężkiej nodze\" nie przekroczyłem 6,5l/100km w jeździe mieszanej, a w trasie jest jeszcze lepiej tak średnio 110km/h + wyprzedzanie ok 4.6l/100 120-140km/h 4.9-5l/100km po zatankowaniu po kora v-power diesla w trasie do zapalenia się lampki rezerwy zrobiłem prawie 1300km!! cena rozrządu + wymiana =ok 550zł łożyska tył komplet 50zł łożyska przód ok 240zł te wymieniałem tylko raz ;) filtry- paliwa, powietrza, oleju po 20-25zł od sztuki. Końcówki drążków kierowniczych 30zł za szt. wiec tragedii nie ma
4,0
Stosunek jakość/cena
jest dobrze
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki podświetlenia deski i przełączników poprzepalane koszt naprawy niski ale dłubaniny troszkę jest
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zbiornik paliwa prze-korodował koszt nowego 250zł, rozrusznik padł objawiało się to tym że ciężko odpalał aż aku mi padał, wyciągnąłem rozrusznik i zaniosłem do naprawy (obniżyło to koszty) zapłaciłem 50zł. teraz odpala jak na początku od cyknięcia,

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TD 67KM 49kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Corsa B Hatchback