Silnik
: Miał to być leniwy diesel bez turbo, tymczasem autko śmiga tak, że już nie jeden dumny posiadacz benzyniaka spłonął rumieńcem wstydu, czy to na światłach czy na trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Tylny spryskiwacz mi się zepsuł a wycieraczka też jakoś nie działa jak należy, choć wymieniłem pióro na nowe.
Układ elektryczny
: Wyświetlacz na kokpicie odpowiedzialny za datę, godzinę i temperaturę otoczenia nie wyświetla wszystkich cyfr. Coś nie łączy, drażni mnie to, ale jakoś przeżyję.
Karoseria
: Spojler przedni obłamałem gdzieś na krawężniku, ale nic nie poradzę, że jest zbyt długi.
4,0
Całokształt
Nie ma rzeczy idealnych, ale ten wóz na pewno jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla każdego, kto chce mieć zwinne, komfortowe, miejskie autko, które nie potrzebuje cysterny paliwa a nauczy niejednego posiadacza Focusa 1.8 TDDi (90 KM, ukłon w stronę mojej siostry) gdzie jego miejsce na drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność. Silnik 1.5 D po drobnych modyfikacjach bez trudu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s. Jest dość głośny, ale mnie to absolutnie nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, nic dodać nic ująć.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Zawieszenie trochę zbyt miękkie, ale za to dość komfortowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Wystarczająca.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie doskonałe. Ma tylko jeden problem: strasznie parują wszystkie szyby, zwłaszcza tylna i od strony pasażera.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
W sam raz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na takie męczarnie jakie ja mu funduję, to pali bardzo mało.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza inwestycja jaką mogłem zrobić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł mi spryskiwacz tylnej szyby, ale nie chce mi się go naprawiać. Wolę umyć całą furę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 D 50KM 37kW
[l/100km]