Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa B Hatchback

eosrulez, 8 lat temu
Silnik 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Corsa B Hatchback 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Choć ma swoje wady - można mu wybaczyć nawet to spalanie, jego dynamika jest niezwykła jak na takie małe wozidło.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto nie jest samo w sobie złe, szczególnie w mojej wersji wyposażenia i tym silniku. Łączy nieco mocy do małych szaleństw z ekonomią na trasie (w mieście można o dobrym spalaniu zapomnieć) i tanimi naprawami. Więcej w poszczególnych opisach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik już powoli z ery wynalazków ekologów (przykładowo EGR) i dodatkowo namaszczony słynnym przydomkiem "Ecotec". Oczywiście wcale nie jest "eco", spalanie w mieście na poziomie około 10 litrów (tym bardziej, że mam klimę, ale nie używam jej często). Silnik wysokoobrotowy, jego moc zaczyna się teoretycznie od 2 tys. wzwyż, ale i tak najlepiej ciągnie powyżej 3 tys. obrotów. Części do dostania, drogie nie są, budowa nie jest jeszcze aż tak skomplikowana - mając wszystkie podstawowe narzędzia damy radę.
3,0
Skrzynia biegów
Same przełożenia nie są jakieś niesamowite, bardzo typowe. Polecam sprawdzić olej w skrzyni po kupnie, gdy dobry i skrzynia nie jest zmasakrowana to pracuje naprawdę lekko. Wadą jest moim zdaniem pozycja względem wybierania poszczególnych biegów. Czasami przy wybieraniu bieg może się "prześliznąć" na nieprawidłową stronę (szczególnie gdy z 2 wrzucamy 3 - to potrafi się prześliznąć na 1 albo 5).
3,0
Układ jezdny
Nie prowadzi się źle, ale od razu czuć, że ten silnik jest dość duży jak na taką "popierdółkę". Co do kwestii zawieszenia i zakrętów - zawieszenie nie jest zbyt komfortowe, autem dość rzuca (a przy testach wychodziło, że amortyzatory każdy minimum 70% wzwyż). Dodatkowo przy dobrych hamulcach polecam mieć dobre opony i wyczucie - za mocne puknięcie w hamulec na mokrym przy skręcaniu, i jak mamy złe opony z tyłu to łatwo o poślizg, z którego ciężko jest wyjść.
Komfort
4,0
Widoczność
Teoretycznie wszystko widać, praktycznie jest jedna wada. Lusterka i obrys przodu i tyłu. Jeździłem wieloma autami, często większymi, ale lepiej ściętymi i z innymi lusterkami. Tutaj wydaje się jakbyśmy mieli zaraz walnąć w coś przy parkowaniu, a po wyjściu z auta się okazuje, że mamy aż za dużo miejsca.
4,0
Ergonomia
Cóż, Japońcom to nie dorówna, ale i tak dobrze rozmieszczone są przełączniki od nawiewów i świateł, niektóre materiały wydają się zbyt delikatne - najbardziej przełączniki od wycieraczek i kierunkowskazów. Miałem setki razy myśl, że zaraz coś połamię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa doskonale (polecam wymienić filtr PP), jako, że mam wersję z klimą to klima jak na takie małe autko to na 2 już sprawia, że autem podróżuję się o wiele lepiej w środku. Gorzej gdy ktoś ma wersję bez klimatyzacji - strasznie szybko się nagrzewa, a na dodatek z nawiewów nawet ustawionych na zimno - będzie grzało.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 180 wzrostu i nie jestem osobą wąską - osoby powyżej 185, będą czuły się coraz gorzej z każdym kolejnym cm wzrostu. Jeśli ktoś ma długie nogi to po odsunięciu fotelu maksymalnie od strony kierowcy czy pasażera - dostanie szału, ponieważ naprawdę auto (mam wersję 3d) nie oferuje nam zbytnio przestrzeni, a pasażerowie z tyłu to już całkowita porażka dla nich. Taki urok tej klasy.
4,0
Wyciszenie
Jeśli wyeliminujemy wszelkie dźwięki, które nie wiążą się z normalnymi odgłosami wydawanymi przez naszą Corsę (np. trzeszczące rzeczy w schowkach, czy ewentualnie inne zewnętrzne czynniki nienaturalne) - wyciszenie wtedy jest przeciętne w jeździe, ale na postoju już lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście w tym silniku to jakaś porażka. Taki sam wynik w cyklu miejskim osiągnąłem BMW E46 z silnikiem 2.0 CI 150 KM. Inny napęd, moc większa, komfort większy, osiągi większe, a spalanie to samo? Wybór jest oczywisty. W trasie osiągniemy nawet 8 (krążą mity, że 7, ale aż tak tego nie testowałem). Co do samych cen części tu już wypada lepiej. Przykładowo - uszczelka górna od kolektora dolotowego - 10 złotych. Dużo zamienników można kupić za grosze.
4,0
Stosunek jakość/cena
W cenie około 2,5-3,5 tysięcy złotych, możemy wyrwać jakąś perełkę od kogoś, kto nie katował, mamy fajne wyposażenie, w miarę fajną moc pozwalająca na trochę szaleństwa i bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu. Jednakże to jest auto albo na tymczasowe, albo na pierwsze, albo tylko i wyłącznie na jazdę po bułki do sklepu. No chyba, że ktoś chce na dłużej to auto zatrzymać, to podróżowanie nim to maksymalnie w składzie kierowca + 1 pasażer. Dodatkowo tak jak wspominałem wcześniej - naprawy da się zrobić samemu, a ceny części nie powalają.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem ją jakiś czas temu, wielu znajomych miało ten sam model ale z innym silnikiem - drobne usterki zdarzają się rzadko, a jeśli nawet - szybko da się z nimi uporać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki zdarzają się naprawdę bardzo rzadko, tylko trzeba nieco dbać o wspomnianą Corsę, wymienić jej płyny, filtry, i wszelkie elementy eksploatacyjne - no i umieć jeździć tak by nie zakatować tego auta, choć i tak silnik jest dość wytrzymały na mocne jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Corsa B Hatchback 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,5
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Corsa B Hatchback