Silnik
: Choć ma swoje wady - można mu wybaczyć nawet to spalanie, jego dynamika jest niezwykła jak na takie małe wozidło.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto nie jest samo w sobie złe, szczególnie w mojej wersji wyposażenia i tym silniku. Łączy nieco mocy do małych szaleństw z ekonomią na trasie (w mieście można o dobrym spalaniu zapomnieć) i tanimi naprawami. Więcej w poszczególnych opisach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik już powoli z ery wynalazków ekologów (przykładowo EGR) i dodatkowo namaszczony słynnym przydomkiem "Ecotec". Oczywiście wcale nie jest "eco", spalanie w mieście na poziomie około 10 litrów (tym bardziej, że mam klimę, ale nie używam jej często). Silnik wysokoobrotowy, jego moc zaczyna się teoretycznie od 2 tys. wzwyż, ale i tak najlepiej ciągnie powyżej 3 tys. obrotów. Części do dostania, drogie nie są, budowa nie jest jeszcze aż tak skomplikowana - mając wszystkie podstawowe narzędzia damy radę.
3,0
Skrzynia biegów
Same przełożenia nie są jakieś niesamowite, bardzo typowe. Polecam sprawdzić olej w skrzyni po kupnie, gdy dobry i skrzynia nie jest zmasakrowana to pracuje naprawdę lekko. Wadą jest moim zdaniem pozycja względem wybierania poszczególnych biegów. Czasami przy wybieraniu bieg może się "prześliznąć" na nieprawidłową stronę (szczególnie gdy z 2 wrzucamy 3 - to potrafi się prześliznąć na 1 albo 5).
3,0
Układ jezdny
Nie prowadzi się źle, ale od razu czuć, że ten silnik jest dość duży jak na taką "popierdółkę". Co do kwestii zawieszenia i zakrętów - zawieszenie nie jest zbyt komfortowe, autem dość rzuca (a przy testach wychodziło, że amortyzatory każdy minimum 70% wzwyż). Dodatkowo przy dobrych hamulcach polecam mieć dobre opony i wyczucie - za mocne puknięcie w hamulec na mokrym przy skręcaniu, i jak mamy złe opony z tyłu to łatwo o poślizg, z którego ciężko jest wyjść.
Komfort
4,0
Widoczność
Teoretycznie wszystko widać, praktycznie jest jedna wada. Lusterka i obrys przodu i tyłu. Jeździłem wieloma autami, często większymi, ale lepiej ściętymi i z innymi lusterkami. Tutaj wydaje się jakbyśmy mieli zaraz walnąć w coś przy parkowaniu, a po wyjściu z auta się okazuje, że mamy aż za dużo miejsca.
4,0
Ergonomia
Cóż, Japońcom to nie dorówna, ale i tak dobrze rozmieszczone są przełączniki od nawiewów i świateł, niektóre materiały wydają się zbyt delikatne - najbardziej przełączniki od wycieraczek i kierunkowskazów. Miałem setki razy myśl, że zaraz coś połamię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa doskonale (polecam wymienić filtr PP), jako, że mam wersję z klimą to klima jak na takie małe autko to na 2 już sprawia, że autem podróżuję się o wiele lepiej w środku. Gorzej gdy ktoś ma wersję bez klimatyzacji - strasznie szybko się nagrzewa, a na dodatek z nawiewów nawet ustawionych na zimno - będzie grzało.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 180 wzrostu i nie jestem osobą wąską - osoby powyżej 185, będą czuły się coraz gorzej z każdym kolejnym cm wzrostu. Jeśli ktoś ma długie nogi to po odsunięciu fotelu maksymalnie od strony kierowcy czy pasażera - dostanie szału, ponieważ naprawdę auto (mam wersję 3d) nie oferuje nam zbytnio przestrzeni, a pasażerowie z tyłu to już całkowita porażka dla nich. Taki urok tej klasy.
4,0
Wyciszenie
Jeśli wyeliminujemy wszelkie dźwięki, które nie wiążą się z normalnymi odgłosami wydawanymi przez naszą Corsę (np. trzeszczące rzeczy w schowkach, czy ewentualnie inne zewnętrzne czynniki nienaturalne) - wyciszenie wtedy jest przeciętne w jeździe, ale na postoju już lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście w tym silniku to jakaś porażka. Taki sam wynik w cyklu miejskim osiągnąłem BMW E46 z silnikiem 2.0 CI 150 KM. Inny napęd, moc większa, komfort większy, osiągi większe, a spalanie to samo? Wybór jest oczywisty. W trasie osiągniemy nawet 8 (krążą mity, że 7, ale aż tak tego nie testowałem). Co do samych cen części tu już wypada lepiej. Przykładowo - uszczelka górna od kolektora dolotowego - 10 złotych. Dużo zamienników można kupić za grosze.
4,0
Stosunek jakość/cena
W cenie około 2,5-3,5 tysięcy złotych, możemy wyrwać jakąś perełkę od kogoś, kto nie katował, mamy fajne wyposażenie, w miarę fajną moc pozwalająca na trochę szaleństwa i bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu. Jednakże to jest auto albo na tymczasowe, albo na pierwsze, albo tylko i wyłącznie na jazdę po bułki do sklepu. No chyba, że ktoś chce na dłużej to auto zatrzymać, to podróżowanie nim to maksymalnie w składzie kierowca + 1 pasażer. Dodatkowo tak jak wspominałem wcześniej - naprawy da się zrobić samemu, a ceny części nie powalają.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem ją jakiś czas temu, wielu znajomych miało ten sam model ale z innym silnikiem - drobne usterki zdarzają się rzadko, a jeśli nawet - szybko da się z nimi uporać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki zdarzają się naprawdę bardzo rzadko, tylko trzeba nieco dbać o wspomnianą Corsę, wymienić jej płyny, filtry, i wszelkie elementy eksploatacyjne - no i umieć jeździć tak by nie zakatować tego auta, choć i tak silnik jest dość wytrzymały na mocne jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
[l/100km]