Pracuje całkiem dobrze, ma swoją moc. Nie łyka w ogóle oleju, nie ma specjalnych dziur w obrotach. Na jałowym biegu potrafi dziwnie się zachowywać, zwiększa i zmniejsza obroty. Zimą odpala bezproblemowo, chociaż dużo pali.
4,0
Skrzynia biegów
Świetna w zakresie 3-5. Zrzucenie z 2->1 w jeździe raczej niemożliwe, trzeba się siłować. Wsteczny - tylko po kompletnym zatrzymaniu i najczęściej odczekaniu 2-3 sekund. Początkującym może być trudno znaleźć R, ale ogólnie podnoszony kapturek to dobre rozwiązanie.
3,0
Układ jezdny
Mój model bez wspomagania i przy parkowaniu jest to tragedia. Przy dużych prędkościach zachowuje się nieźle, stabilnie. Przeciętny promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe autko, dobrze przeszklone. Lusterka mają wystarczający zasięg. Jedyne co może przeszkadzać, to belka pod pewnym kątem.
3,0
Ergonomia
Da się przeżyć, całkiem wygodny układ. Chociaż jestem fanem włączania świateł z manetki, nie z pokrętła.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu niestety kicha. Latem upał, zimą z reguły lodówa. Szyby parują, astmatyczny nawiew nie radzi sobie z odmrożeniem całości. Tył dobrze nagrzewa. W moim modelu dwa pierwsze stopnie nie działają.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w hatchbakcu. Nie jest luksusowo, ale można przeżyć.
2,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach słychać silnik. Wyboje słychać zawsze. Jazda po bruku to tragedia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku zużycie paliwa tragiczne. Części zamienne na poziomie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
[l/100km]