Bardzo dobry dla początkujących i z niewielkim portfelem. Choć patrząc na to co teraz produkują i ile kosztują naprawy nowych samochodów to można przy tym modelu długo zostać... :) Polecam modele bliżej 2000r.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie do zarżnięcia :) Regularnie wymieniać olej i filtr oleju - ja używam Mobila 10W40 - na tym nie oszczędzać bo zwróci się w żywotności silnika. Wymiana świec na nowe NGK co 2-3 lata = niższe spalanie, jak komuś za dużo pali sprawdzić też cewkę, kable wysokiego i ogólnie elektrykę aż do akumulatora, termostat oraz filtr powietrza i kolektor powietrza (może dostawać za bogatą mieszankę) lub regulacja silnika w dobrym warsztacie pod kompem. 45KM to na trasę za mało, do miasta starczy. Dbać o terminową wymianę paska rozrządu i napinaczy.
5,0
Skrzynia biegów
Moja - niezawodna, choć w tej wersji silnika krótkie, miejskie przełożenia 1,2,3. Wyrabiają się tulejki przy lewarku przez co ciężej chodzi (kosztują parę zł). Z tego co słyszałem to bywają też problemy z wrzuceniem wstecznego - pada jakiś gumowy element. Zero problemów ze sprzęgłem (>200tys km! - odpukać...)
4,0
Układ jezdny
OK, ok.200.000km wymieniałem łożyska, co jakiś czas sworznie wahaczy i końcówki drążków (kochane polskie drogi) itp. mało kosztowne, do specyficznego układu kierowniczego trzeba się przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
OK
4,0
Ergonomia
Tani w eksploatacji, tanie zamienniki, naprawy w dobrych warsztatach, ale broń Boże w serwisach Opla :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak ktoś nie ma garażu to zimą bywa nielekko, nagrzewa się szybko (zwłaszcza na obiegu wewnętrznym ;), ale szyby potrafią zamarzać nawet od środka (zwłaszcza jak zapomnimy zmienić ustawienia wentylacji na nawiew z zewnątrz) - zbiera się para a jest dość szczelny więc zamarznie)
Zwracam uwagę na filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) pod owiewką pod wycieraczkami - jak komuś mocno paruje - to może być przyczyna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W normie, radzę patrzeć za 5-drzwiową.
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji, zwłaszcza >100km/h, ale radio i pasażera słychać ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak stary silnik z jednopunktowym wtryskiem - OK, nie katować ponad 120 km/h i tankować dobre paliwo (BP, Orlen, Statoil), a co jakiś czas wlać 98-oktanowej i trochę mu przycisnąć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze po ile teraz stoją corsy B to nie ma się co zastanawiać. Uważać tylko na rdzę bo lakierować na ogół już nie warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, termostat, przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym wieku - rdza i jeszcze raz rdza - polecam R-Stop do domowego użytku - pokryć wszystkie ogniska korozji (małą puszka, ale lepiej zużyć na raz bo środek szybko twardnieje), poza tym mechanicznie ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 45KM 33kW
[l/100km]