Auto bardzo dobre pod względem mechanicznym, ale silinik ECOTEC wyposażono w dużą ilość różnego rodzaju czujników, które konsekwentnie się psują. W ciągu 3 lat użytkowania (115 tys. - 162 tys. km) wymieniłem:
- przepływomierz: 500zł
- elektr. układ wspom. kier.: 700 zł
- czujnik temp. przy silniku: 100 zł
- czujnik obrotu wału: 200 zł
- silniczki wolnych obrotów: 350 zł
Ceny u zaprzyjaźnionego mechanika razem z robocizną na nieorginalnych częściach, w ASO byłoby 3 razy drożej. Za każdym razem trzeba podłanczać pod komputer, który pokazuje co jest nie tak. Sprawny mechanik usuwa usterkę w 10 min.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trzycylindrowy silnik, charakterystycznie "klekocze" - z początku myślałem że to jakaś usterka, trzeba się przyzwyczaić. Bardzo cicho chodzi na biegu jałowym.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami ciężko wchodzi "1".
4,0
Układ jezdny
OK
Komfort
4,0
Widoczność
Małe auto, łatwo manewrować.
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To w tańszych modelach Opla słaby punkt.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe auto OK
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wcale nie jest tak różowo, w mieście bierze mi 7,5 na 100
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto dla niewymagających.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedobrze, dużo psujęcej się elektroniki
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]