Bardzo przyjemne auto - zgrabne zwłaszcza w wersji trzydrzwiowej. Zaletą jest dostępność serwisu. Samych ASO do przegladu jest po kilka w każdym mieście, niektóre czynne nawet do 22:00 + setki warsztatów, które za niewielką opłatą wymienią zużyte części. Dużym plusem jest łańcuch rozrządu, który eliminuje odatkowy koszt wymiany pasa rozrządu przy przeglądach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Długa trójka pozwala nawet na w miarę przyzwote wyprzedzanie w trasie.
3,0
Skrzynia biegów
Małe problemy z jedynką, naprawione za 100 PLN - ale generalnie nieźle
3,0
Układ jezdny
Auto w miarę nieźle trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Mogłoby być więcej schowków, ale prostota też ma swoje plusy - łatwiej sprzątnąć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie chwile potrwa, aż się nagrzeje. Nawiew działa nieźle, ale jak się wprwadzi za dużo wilgoci do śrdoka (np. 4 chłopaków po koszykówce) należy otworzyć okno. Mam podejrzenia, że w ASO niechętnie zminiają przy przegladach filtr powietrza (przeciwpyłkowy), bo jest doś trudno dostępny - trzeba zdjąć wycieraczki. Jak postanowilem sam kiedyś wszystko powymieniać - wycieraczki były zapieczone na amen....
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 188 cm wzrostu - i nie jest to idealne auto na moj wzrost, zwlaszcza jak sie ma problemy z kolanami. Wysokość fotela kierwocy w wersji swing jest co pawda regulowana, ale chyba nie każdy może tam się czuć komfortowo. Ale da się z tym jakoś jeździć - nawet do Dubrownika... Pasażerowie z tyłu mogą mieć gorzej. Ale w trzy sosoby można jechać w trasę na luzie.
4,0
Wyciszenie
Nie mam dużego porównania, ale cichszy niż stara mazda 121 (taka co wygląda jak fiesta). Wydaje mi się, że ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie niestety troszkę trzeba ją docisnąć - zwłaszcza przy wyprzedzaniu, ale i tak jest ekonomiczna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba bardziej warto kupić auto używane, ale jest ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są problemy z końcówkami komputerka (termostat, dwa razy wymieniany silniczek krokowy, etc.). Na gwarancji wymieniłem zatrzask kanapy tylnej. Tak to raczej żarówki. W ASO co prawda najchętniej przy każdym przeglądzie wymienialiby wszystko. W moim ASO dawali odatkowo gwarancję dealerską na 3 lata, dość mocno ograniczoną - do tego stopnia, że przy zmienie płynu hamulcowego serwisanci z góry zapowiadają "popsucie" cylinderków i dodatkowo chargują 600 PLN za popsute przez nich części - bez komentarza...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana niektórych elementów w ASO może być dość kosztowna - i wtedy z drobiazgu robi się nagle 1500 PLN, ale da się to obejść korzystając jedynie z diagnozy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]