Byłoby bardzo dobrze nawet rewelacyjnie jakby nie upierdliwe awarie ostatnio: przepływka, łańcuch, samoregulatory hydrauliczne zaworów - no i ich koszt. NO ale po wymianie tych części można znowu smigać kilkadziesiąt tysięcy km bez stresu :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak małą pojemność i 3 cylindry jest nieźle. Zeby jeżdzić nim w miare dynamicznie trzeba utrzymywać silnik na wyższych obrotach. Przy wyprzedzaniu obowiązkowa redukcja z V na IV a jak jedziemy na IV to na III - i wtedy jest OK.
Niezbyt przyjemny dźwiek silnika, jego drgania i troche za glośny.
5,0
Skrzynia biegów
Zero problemów nawet w zimie przy mrozach wszystkie biegi wskakuja OK
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma sie drogi na zakretach (lekko za mocno wychyla sie karoseria ale bez obaw). Jest poprostu za miekki ale za to doskonale tłumi drobne dziury i komfort jest dobry. Jednakże "długie" nierówności mogą wprwadzic go w kołysanie!
Komfort
4,0
Widoczność
bez zarzutu we wszystkich kierunkach, tylko słupki przednie lekko ograniczają widocznośc na ostrych zakrętach.
5,0
Ergonomia
nic dodac nic ująć
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja zima. Po 4 km juz na szyba dmucha cieple powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok z tyłu jak ktos nie ma pow. 180 to tez znosnie, ale juz nie rewelacyjnie
4,0
Wyciszenie
Silnik generalnie jest glosny i to słychac ale przy pozamykanych szybach nawet przy 120 jest znośnie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa jest zadowalające , choc troche za dużo pali w mieście. 6,9 - 8,5 (lato - zima) za to na trasie : miodzio. Jak sie zmusilem do oszczednej jazdy to 4,9 l/100. Normanie 5,5.
Ceny części w ASO to KOSZMAR ale ciezko znależc niektóre z nich gdzie indziej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny części w ASO to tragedia... jak do Toyoty!!!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów to cos tam trzeszczy w desce rozdzielczej i nie moge znalezc co, poza tym weżyk do spryskiwacza tylnej szyby mi sie przerwał ale sam naprawiłem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wytrzymał bezawaryjnie do 65000 no i dalej sie nie popisal
(-) naprawa napinacza łańcucha bo zaczynał rzęzić i grzechotać
(-) padł przepływomierz drogi jak szlag nawet poza ASO i do tego najpierw stwierdzili że sonda lambda i niepotrzbnie ja wymienilem
(-) od czasu do czasu dzwonią zawory - koszt wymiany samoregulatorów ponad 600 zł
Są i plusy:
(+) wytrzymałe zawieszenie od nowości i jeszcze wykazuje OK na shocktesterze
(+) akumulator wytrzymał już 8 lat i kreci...napewno do czasu! :-)
(+) EGR tez jeszcze nie nawalil ale pewnie juz nie długo!
Generalnie niedobrze, ale czy są samochody w które po 7-8 latach nie wymagają jakichś ponad planowych wymian??
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]