Jest to dobry samochód, ale posiada pewne drobne wady chociażby w korozji nadwozia, oraz silniku. Mały, zgrabny i łatwo się wszędzie parkuje. Dobry do dużych miast z blokowiskami, gdzie parkingów jest mało i miejsc jest mało.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma niewielką moc, ale nie ma co się spodziewać kosmicznego przyspieszenia po 3-cylindrowym silniku 1.0. Wadą tych pojazdów jest stukanie w silniku, podobnie jak w silnikach diesel'a.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się dość dobrze, jak na ten rocznik. Czasami występuje problem, kiedy pojazd się porusza i trzeba bieg ustawić na 1, to wtedy ciężko wchodzi.
5,0
Układ jezdny
Pojazd prowadzi mi się o dziwo bardzo komfortowo. Kierownica chodzi miękko i płynnie. Dobra amortyzacja pojazdu na dziurach (o ile ma się wymienione amortyzatory).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, nie ma większych zastrzeżeń co do widoczności.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile ma się klimatyzację to w czasie upału jedzie się bardzo przyjemnie. Nagrzewnica działa bardzo szybko nawet w duże mrozy. W nieco zużytych dmuchawach jest ten niemiły dźwięk słyszalny dość mocno w środku pojazdu. Do "biegu" nr 2 jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na mały samochód jest wystarczająca w zupełności. Brakuje tylko zagłówków z tyłu pojazdu, co wpływa na zagrożenie pasażerów w razie wypadku.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest słyszalny niestety. Co do szumów tła nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w granicach 7l/100 km w mieście oraz 6l/100 w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie ten samochód można kupić "za grosze", więc ekonomiczność tych pojazdów co do ceny jest duża.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety mankament tych pojazdów to klekoczący zawór EGR oraz w moim przypadku czasami chwilowa utrata mocy silnika wypływająca z niczego... Trzeba też kontrolować olej =, gdyż po 100 tys km silnik zaczyna niemiłosiernie czerpać olej, mniej więcej 1 - 1,5l pomiędzy wymianami.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz zdarzyło mi się stanąć na środku wielkiego skrzyżowania z powodu wyczerpania akumulatora, które podyktowane było brakiem ładowania z rozwalonego alternatora i spalonego regulatora napięcia. Nie było przyjemnie wyjść i przepychać na autobusową zatoczkę pojazd, gdzie jeździły z każdej strony pojazdy pędzące z prędkością 70 km na godzinę. Mimo to problem leżał w starym sprzęcie.
Bez ładowania przejechałem ponad 120 km! :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]