Stare, to jest dobre wino i skrzypce, a nie samochody... Auto kupiłem jako 10-letnie z przebiegiem ok 90 000 km ze względów ekonomicznych i zastosowania (pierwsze auto dla świeżego kierowcy). Prawdopodobny przebieg, bo auto z Niemiec od kobiety i widziałem silnik rozebrany. Być może trafiłem na taki egzemplarz. Poprzednią corsą B z silnikiem 1.2 przejechałem od przebiegu 120 000 km do 220 000 km bez większych niespodzianek, dlatego kupiłem kolejną. W moim przypadku jest to opel, ale nie sądzę, że w innych markach jest lepiej ze starymi egzemplarzami. Odradzam zakup używanego auta. Jeśli ktoś sprzedaje auto, to musi być jakiś powód. Chyba, że do specjalnych zastosowań, np świeżo upieczony kierowca, czy wożenie czegoś na budowę, albo mechanik hobbysta. W razie uszkodzeń nie będzie dużych kosztów ze względu na niską cenę zakupu. Z czasem koszty rosną. Zdawałem sobie sprawę z konsekwencji zakupu starego auta, więc przed zakupem wybrałem się do mechaników zapytać do jakich aut części są najtańsze i łatwo dostępne - stąd opel. Drugą opcję polecali VW. Jak najprostszy benzynowy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik mnie niemile zaskoczył. Oto usterki jakie wystąpiły:
Napraw urwanego łańcucha rozrządu (ogniwka miały zadzior od którego szło pęknięcie - wada fabryczna), wymiana klocków hamulcowych z przodu, przetoczenie tarcz przednich, konserwacja podwozia. 1 370,00 zł
Spawanie tłumika 30,00 zł
Kolektor wydechowy popękany, kupiona używka 150,00 zł
Rolka napinacza paska, wymiana kolektora wydechowego 435,00 zł
Zacięty zawór EGR odłamkiem z wymienianego wcześniej kolektora wydechowego 120,00 zł
Akumulator 129,00 zł
Wymiana linki sprzęgła 35,00 zł
Wymiana linki sprzęgła + linka na zapas 65,00 zł. Jakieś lewe były, rwały się na potęgę. Dobrze, że dawało się wymienić w drodze bez narzędzi. W poprzedniej corsie uchwyt linki przy pedale był metalowy. W tej z oszczędności plastikowy. Trzeba było dorobić podkładkę metalową, bo uchwyt się wyrobił i w tym rwaniu linek pomagał.
Wymiana tłumika tylnego 250,00 zł
Wymiana oleju, filtrów, czujnika ciśnienia oleju, końcówki drążka kierowniczego, regulacja hamulców. 450,00 zł
Hamulce tylne ? wymiana cylinderków. Dolewka oleju i płynu chłodniczego. 150,00 zł
Łącznik elastyczny tłumika. Przegląd ? olej wszystkie filtry. 250,00 zł
Uszczelka pod głowicą. Regeneracja zaworów, wymiana uszczelek zaworów, szlifowanie głowicy, Wymiana świec zapłonowych. Wymiana simmeringu na wale. Wymiana tulejek rozrusznika. 1 069,00 zł
Napinacz paska alternatora, pasek alternatora. Wymiana oleju i wszystkich filtrów. 470,00 zł
Czujnik położenia wału 100,00 zł
Remont pompy oleju. Wymiana oleju i filtrów. 1 140,00 zł
Tłuką się zawory chyba, regulacja luzu już nie działa dobrze.
Oczywiście pomijam tu typowe sprawy obsługi technicznej, bo te to nie usterki.
Jak na razie mam uraz do aut z tym silnikiem...
4,0
Skrzynia biegów
Jak dotąd jeździ. Polecam sprawdzać poziom oleju przy każdej obsłudze technicznej. Nie spotkałem się w serwisach, żeby sami sprawdzili. Trzeba to zgłosić. Polecam taką praktykę przy każdym samochodzie.
4,0
Układ jezdny
Raz sworznie kulowe były wymieniane. Reszta działa. W poprzedniej nie naprawiałem niczego przy tym układzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do miasta całkiem dobry.
5,0
Ergonomia
Trzeb przyznać, że oszczędny. Średnio między 5,5-6 l/100km przy normalnej jeździe - głównie miejskiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe autko jest ok.
4,0
Wyciszenie
Też dobrze.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety ze względu na awarie jak wyżej. Ocena dla 14-letniego auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie czarujmy się... kupione za parę tysięcy złotych stare auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę drobnych było. Gdyby silnik się tak nie psuł, byłoby ok.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głównie silnik... jak wyżej pisałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]