Silnik
: małe spalanie, normalne brzmienie nic w stylu gotujących się kieliszków albo sokowirówki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Mam ten samochód od lipca 2010, ciesze się, że akurat Corsa jest moją pierwszą:)
Wrażenia
4,0
Silnik
dobry silniczek do miasta, powyżej 80 km/h trudno mówić o super elastyczności (szczególnie pod górkę), wymieniłem zawór egr i silnik przeżywa swoje drugie 5 minut
4,0
Skrzynia biegów
czasami jedynka gorzej wchodzi, np przy redukcji biegów
4,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń to nie jest Porsche, pasuje mi:)
Komfort
5,0
Widoczność
parkowanie tym samochodem to czysta przyjemność, nie tylko małe wymiary autka to duży plus, nie ma żadnych \"martwych\" stref żeby czegoś nie zauważyć na drodze
5,0
Ergonomia
bez udziwnień, nic nie trzeszczy, dobry plastik, poręczna kierownica, wszystko na swoim miejscu
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
zdecydowanie największa wada corsy, trochę deszczu i już wszystkie szyby parują w środku (nie mówiąc o zimie), trzeba wtedy włączać nawiew co na moje wrażliwe oczy nie działa dobrze, (oczywiście wymieniłem filtr w kabinie, mało co pomogło), latem bardzo szybko się nagrzewa w środku, wtedy lepiej otworzyć okna bo zimny nawiew i tak grzeje a nie chłodzi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
moja 3 drzwiowa Corsa swobodnie zabiera 4 osoby, które mają miejsce na głowe i nogi bez specjalnych wyrzeczeń (z tyłu nawet dużo miejsca), wygodne fotele z dobrego solidnego materiału
4,0
Wyciszenie
jak dla mnie cicho, czasami muszę podgłaśniać radio ale tylko jak jadę ok 110 km/h:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
maks 6,5 litra na 100km w cyklu mieszanym to dobry wynik, tylko wtedy jak tankuje dobre paliwo na normalnych stacjach a nie na NESTE i innych pseudopaliwowych dystrybutorach
5,0
Stosunek jakość/cena
za 7500 zł trudno było znaleźć mały, ładny, sympatyczny samochód z ekonomicznym silnikiem i ponadczasowym designem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez niecały rok musiałem naprawić hamulec ręczny, tłumik mi odpadł, zawór egr (600 zł...ale było warto!), wymiana wszystkich możliwych filtrów, wymiana świec (w sumie bardziej z kaprysu) dodatkowo miałem małą stłuczkę, wszystkie wydatki to w większości efekt zaniedbania 2 niemieckich emerytów którzy jeździli wcześniej moim autem:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam nadzieje, że drobiazgi wystarczą:) trochę przeraża mnie mały punkt rdzy na tylnej klapie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]