Inne
: Zużycie paliwa, wiedziałem, że będzie niskie, ale jest rewelacja!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Przepływomierz
Układ hamulcowy
: Jak wyżej do wymiany praktycznie wszystko po pewnym czasie (u mnie 130tys.)
Karoseria
: Ruda na klapie bagażnika i drzwiach
3,0
Całokształt
Autko typowo miejskie, raczej dla kobiety. Formuła 1 to to nie jest ale potrafi się za to odwdzięczyć na stacji dobrym spalaniem. Stylistycznie ładne autko, ze smutnym, ale przejżystym i uporządkowanym wnętrzem. Bagażnik OK jak na wielkość auta. Drażnić może ubogie wysposażenie w tańszych wersjach (bez wspomagania, klimy, co ciekawe opel oszczędza na takich rzeczach jak podświetlenie bagażnika, wyłącznik światła otwartych drzwi - tego przy lusterku, obrotomierzu, zagłówkach tylnej kanapy, i innych drobiazgach). Niby małe rzeczy a jednak ich brak często bardzo doskwiera.
Wrażenia
3,0
Silnik
3 cylindry mocno hałasują, nie ma wyjścia. Jest to autko typowo miejskie, ale powinno mieć troche mocniejszy motor (przyspieszenie 0-100 niecałe 20 sek, V-max 150km/h). Autko ma łańcuszek rozrządu - bezkolizyjne.
3,0
Skrzynia biegów
Typowa Oplowska; trochę haczy. Należy uważać przy wrzucaniu wstecznego bo lubi \"zgrzytnąć\".
4,0
Układ jezdny
Twardo jak na polskie drogi, ale jest ok, dobrze się trzyma jezdni.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża tylnia szyba na plus. Trochę za małe lusterka boczne w moim odczuciu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, naprawdę nie ma się czego doczepić. Trochę spartańskie zegary ale do czytelności nie mam absolutnie żadnych zarzutów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, ale strasznie parują szyby zimą i przy deszczowej pogodzie. Nie wiem czy to feler tylko w moim egzemplarzu, ale próbowałem już wszystkiego i nie widać znaczącej poprawy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnie przy 175cm pasuje :) ale wydaje mi się że z przodu nawet wysocy nie mają na co narzekać. Gorzej z tyłu, przede wszystkim z miejscem nad głową; pow. 180cm będzie ciężko.
2,0
Wyciszenie
To jest istotny mankament tego autka. Cóż, jest słabo wyciszone; dźwięk motoru słychać wyraźnie, a po złożeniu tylnich siedzeń jest już bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wielki plus! Chociaż autko jest mało zrywne, to nadrabia to ekonomicznym zużyciem paliwa. W mieście spokojnie można zejść poniżej 7l w zimie przy normalnej jeździe, a latem do ok 5,7l. Na autostradzie przy prędkości 120km/h (co jest dużą prędkością jak na to autko) uzyskałem wynik 4,5l/100km. Napraw jest niewiele, a jak już to sporadyczne.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie mimo wszystko ciężko znaleźć auto w takiej cenie i o takim całokształcie. Jak na pierwsze auto, polecam korsiarza, bo mnie nigdy nie zawiódł, nie zastawił na środku drogi:), a jak coś się zepsuło to nie był to \"zaskakujący atak\", ale stopniowe alarmowanie do wymiany powoli psującej się rzeczy. Dość dużo jeżdzi tych autek po drogach, a to w końcu o czymś świadczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym autku jak dotąd muszę szczerze przyznać, że mało było drobnych usterek. Raz wymieniłem żarówkę stopu i reflektorową, skorodowana linka hamulca ręcznego i to chyba wszystko !
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
... no i tu jest problem, bo jak coś się zepsuje to już dość kosztownego. Wymiana przepływomierza (400zł), naprawa układu hamulcowego tył, przód tarcze hamulcowe (500zł), w kolejce czeka łożysko sprzęgła (również trochę pieniążków pójdzie). Reszta standardowe wymiany typu tłumik, płyny etc. UWAGA !!! Ruda atakuje klapę bagażnika i spód drzwi należy zwracać uwagę przy kupnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 12V ECOTEC 54KM 40kW
[l/100km]