Zawieszenie
: wytrzymałe jak na polskie drogi, szczególnie przód
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: przepływomierz
Układ elektryczny
: czujnik położenia wału korbowego
Silnik
: zawór EGR
3,0
Całokształt
dostateczny plus/dobry minus, kupiłbym jeszcze raz ale z większym silnikiem tj. 1.2 16v
Wrażenia
2,0
Silnik
podstawowa jednostka napędowa w tym modelu, cieszy jedynie spalanie, u mnie do 7L na 100km, na pełnym baku 46 litrów przejeżdżam ok 750km, przy 90km/h w trasie pali do 5L, ale w sumie najlepiej jeździć nim w mieście; słabiutko: kultura pracy, elastyczność, mogą dokuczać awarie elektryki silnika tj. przepływomierz (koszt naprawy oryginał 1300, bosch 600-700)- u mnie zepsuł się 2 razy, pierwszy oryginał, teraz mam używkę; czujnik położenia wału korbowego (bosch 180)- też dwa razy, za pierwszym oryginał teraz bosch; zawór EGR raz wymieniany a raz czyszczony, wycieków w silniku sporadyczne dlatego że leję 2,8L oleju (w instrukcji 3L), zalewam półsyntetykiem mobil; świece wymieniałem 3 razy; sondę lambda raz; jedna rada jeżeli nie chcesz za często wymieniać przepływomierza to co roku wymieniaj filtr powietrza.
3,0
Skrzynia biegów
mogłoby być lepiej, no ale opel zawsze był w tyle jeśli chodzi o skrzynie; raz padł mi jakiś sworzeń, objaw nie wchodził drugi bieg, koszt naprawy 10 zł
5,0
Układ jezdny
dość wygodne, przejechałem nim 170000 od nowości, z przodu w zawieszeniu nigdy nic nie wymieniałem, klocki hamulcowe 3 razy; z tyłu raz amortyzatory przy przebiegu 30000 na gazówki ALKO, drugi raz teraz tj. 16.02.2009 przy 170000 na gazówki Monroe, dwa lata temu robiłem bębny i łożyska, gościu źle przykręcił łożyska i teraz musiałem znowu je wymienić
Komfort
4,0
Widoczność
przednie słupki trochę ograniczają widoczność poza tym ok
5,0
Ergonomia
jak to w niemieckim aucie wszystko tam gdzie powinno być, wkurza mnie tylko sposób regulacji wysokości fotela kierowcy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość wydajne, nieźle grzeje, umiejętnie ustawione spełnia swoją funkcję
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód bardzo dobrze, tył nieźle
3,0
Wyciszenie
mogłoby być lepiej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa bardzo pozytywne (kiedyś przy cenach benzyny 1,85 pojechałem z kumplami z Białegostoku do Augustowa - 200 km za 20 zł i jeszcze coś tam w baku zostało), ceny przeglądów i napraw poza ASO też do przyjęcia, poza droższą elektroniką, ceny napraw zawieszenia rozsądne
3,0
Stosunek jakość/cena
przyzwoity stosunek jakości do ceny zakupu, plusy dodatnie częściowo przysłaniają plusy ujemne