Ogólnie nie jest źle, ale: nigdy wiecej trzydrzwiówek!!!
Właściwie lepsze auto mi nie potrzebne i pewnie gdyby nie te kłopoty z wsiadaniem,
wogóle nie myślałbym o zmianie samochodu. Zastanawiam się nad załozeniem gazu,
ale to chyba nie ma sensu.
Podany przeze mnie przebieg należy traktować z przymrużeniem oka, bo auto jest sprowadzone i tak
naprawdę nie wiadomo ile ono przejechało.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nigdy nie kupujcie samochodów, z najsłabszymi wersjami silnikowymi!
Pojemność-1200ccm, moc-45KM ten silnik zdecydowanie nie jest stworzony do szaleństw.
Nie wiem skąd biorą się opinie o dobrym przyspieszeniu CorsyA z tym silnikiem.
Jakiegoś maruderę oczywiście można wyprzedzić, ale odnoszę wrażenie, że przyspieszenie jest
mniej wiecej takie jak w Polonezie (albo i słabsze) - a więc bez rewelacji.
Elastyczność, hmm.... mozna toczyć się 50km/h po mieście na 4-tym biegu, ale byle górka zmusi nas
do redukcji.
Piątkę wrzucamy tylko i wyłącznie powyżej 80km/h no chyba, że zjeżdżamy ze stromej góry to można
wcześniej.
Polecam wersje z większymi silnikami. Naprawdę nie trzeba bać sie pojemności. Znacznie
przyjemniej, wygodniej i spokojniej jeździ się mocniejszym autem. Takiego pierdzioszka 1.2
trzeba "piłować" żeby jakoś jechał i w rezultacie spala prawie tyle, co 1.4 a przyjemność z jazdy
jest rzadna.
Aha jeszcze coś... 1.4 albo 1.6 można zagazować bez mrugniecia okiem a z 1.2 zawsze jest dylemat,
czy jest sens, czy po zagazowaniu nie będzie zbyt zamulony, a instalka do wtrysku też kosztuje
swoje. Najlepiej to chyba dieselka kupić i po problemie.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być lepsza. U mnie czasem haczy wsteczny, a jedynka nie chce wchodzić gdy samochód
toczy się szybciej jak 5km/h (o zgrozo prawie tak jak w maluchu). Skok dźwigni mógłby być
krótszy. Przy dużym mrozie i zimnym silniku wogóle ciężko wbić jakikolwiek bieg (ale to norma,
po kilku chwilach pracy silnika wszystko wraca do normy).
Ale nie wymagajmy, żeby skrzynia w takim pierdzikółku działała jak w BMW.
Aha jeszcze jedno...
Z tego co sie orientuję Corsy posiadają skrzynie biegów z różnymi przekładniami głównymi i
być może dlatego posiadacze "krótszych" skrzyń chwalą sobie przyspieszenie Corsy.
4,0
Układ jezdny
Bo ja wiem...
Większość narzeka, że zawieszenie jest zbyt miekkie, a ja powiedziałbym, że przy przepisowych
prędkościach nie stwarza problemów, a biorąc pod uwagę dziury na drogach to może nawet lepiej
że jest jakie jest.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Niezbyt wygodnie się wsiada (starsze/otyłe/wysokie osoby zawsze marudzą i stękają),
a do tyłu w trzydrzwiówce to już całkiem.
Dobra wsiedliśmy - zaczyna sie szamotanina przy pasach: najpierw kierowca (klik),
pasażer (klik) ewentualnie w innej kolejności ale nigdy obaj na raz, bo sie nie pomieszczą. Ci z tyłu
mają jeszcze ciekawiej, bo plączą się ze środkowym pasem hehe :)
Najgorzej jest w zimowym ubraniu.
Teraz coś o miejscu kierowcy:
Jak pierwszy raz wsiadłem, to wydawało mi się, że pedały są za daleko, i że strasznie daleko
trzeba wciskać sprzęgło. Teraz juz się przyzwyczaiłem i odsunąłem fotel, ale znowu kierownica
jest za daleko i muszę oderwać bark od oparcia żeby wrzucić piątkę. Często, gęsto zdaża się, że
przy wrzucaniu piątki przeszkadza mi noga pasażera.
Deska mizerna rzadko w którym egzemplarzu jest obrotomierz. Podświetlenie, tandetne - zwykłe
żarówki, które na dodatek mi się przepaliły. Brak sygnalizacji rezerwy i włączonych świateł
mijania - niby mozna sie obejść ale...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik długo sie nagrzewa, a powietrze lecące z nawiewów nawet po nagrzaniu silnika nie jest
zbyt gorące (podobno pomaga wypłukanie nagrzewnicy).
Szyby parują, ale jak włączy sie nawiew to para szybko znika.
W lecie w upalny dzień wentylacja ma znaczenie drugorzędne i tak trzeba odkręcić szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak juz pisałem nie wygodnie się wsiada, ale jak juz się siedzi, to jest jako tako.
Cztery osoby o wzroście do 180cm. mogą podróżować wygodnie (miejsca będzie w sam raz, na styk)
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h można swobodnie rozmawiać, potem jest gorzej, ale drzeć się nie trzeba.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie 6l/100km, w zimie na krótkich odcinkach dochodzi do 8l/100km, części tanie,
teraz juz większość fachowców zna sie na Oplach, w tym roku kupowałem zimówki i z politowaniem
patrzyłem na kumpla, który kupował 16" po 500PLN/szt a ja używane 13" w dobrym stanie 200PLN/kpl
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę mogłem mieć trochę nowszego Poloneza, każdy musi zadecydować sam, który z tych
samochodów bardziej mu odpowiada.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem cos trzeba zrobić:
pęknięta osłona przegubu,
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów,
cieknąca miska (uszczelki nie wymieniam, bo narazie nie cieknie tak bardzo a podobno nowa i tak
zaraz zacznie przepuszczać),
podświetlenie zegarów (wstawię diody i będzie po problemie),
no i oczywiscie nieustanna walka z rdzą,
ostatnio pojawiły się jakieś drgania na kierownicy (jeszcze nie wiem czy to coś poważnego)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 45KM 33kW
[l/100km]