Chyba w dalszym ciągu pokutuje "fuszerka" montażowa. Jeśli Gliwice nie poprawią montażu a w serwisie nie zaczną pracować fachowcy kiepskich ocen będzie więcej. Zupełną paranoją jest czekanie 2 tygodnie do miesiąca na części do składanego w Polsce samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, oszczędny. Zawodna elektronika, która kilkakrotnie, całkowicie unieruchomiła samochód
2,0
Skrzynia biegów
Od nowości problem z 1-szym biegiem, głośna praca i wycieki po przebiegu 65.000 km
2,0
Układ jezdny
Od pierwszych kilometrów problemy z tylnymi hamulcami. Serwis do dzisiaj (przeszło 3 lata eksploatacji) nie może sobie z tym poradzić. Nigdy nie wiadomo kiedy, nawet przy łagodnym hamowaniu, wysiądę przez przednia szybę. Hamulce blokują i działają jakby wogóle nie było okładzin a serwis twierdzi, że to tylko zabrudzenie. Jeśli tak, to jest to ewenement konstrukcyjny.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobre lusterka zewnętrzne ale tylko przy dobrej pogodzie. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w złych warunkach konieczne jest ich wyczyszczenie. Nic nie widać. W innych samochodach opływ powietrza pomaga w "oczyszczeniu" lusterek. Tutaj - odwrotnie. Pomyłką jest wypuszczanie modelu bez wycieraczek i spryskiwaczy szyb w tylnych drzwiach.
3,0
Ergonomia
Dla niskiej osoby zbyt niski fotel kierowcy a regulacji w pionie nie ma.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie chodzi mi o ogrzewanie a o klimatyzację. Przez trzy lata autoryzowany serwis nie mógł sobie z nią poradzić ale to w 1/4 wina klimatyzacji a w 3/4 "fachowców" w serwisie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chociaż dla sterszej osoby są problemy z pokonaniem wysokiego progu przy wsiadaniu na tylne siedzenia. Ale coś za coś - to rozumię.
1,0
Wyciszenie
Dłuższa jazda z prędkością 120 km/godz. to napewno ból głowy. Słuchanie radia możliwe tylko dzięki dobrym głośnikom i odbiornikowi, który potrafi zagłuszyć pracę całego naoędu. KATASTROFA !!!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekomiczny i dotychczas niezawodny sinik. Ale to zasługa japończyków. Ceny przeglądów, cześci i napraw w serwisie Opla poprostu chore. Fachowość serwisu też pozostawia wiele do życzenia.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli do tej klasy samochodu, w ciągu trzech lat eksploatacji, trzeba dołożyć kilkanaście tysięcy na przeglądy, serwis, części etc. to trudno mieć inną ocenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korozja styków elektrycznych. Wadliwe reflektory (wymieniane teraz na gwarancji) w których wada konstrukcujna lub produkcyjna powoduje stopienie plastykowej oprawki żarówki H7.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Opisana już wcześniej zawodność elektroniki (prawdopodobnie również wina złych styków) powodująca w efekcie unieruchomienie samochodu. Najpierw "dyskoteka" ze wskaźnikami a potem nawet nie można uruchomić samochodu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DI ECOTEC 65KM 48kW
[l/100km]