Wyjątkowo przestronne i funkcjonalne auto. Przyjemne w prowadzeniu wygodne. Raczej do firmy niz dla rodziny.
Wady: bubel, bubel, bubel, szajs, rupieć, zemsta Hitlera, złom. To nie może być Opel. Współczuję każdemu kto kupi coś takiego za własne pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy, elastyczność bez zarzutu. Jedynie nie wiem czy to benzyniak czy diesel albo jakaś hybryda. Tak bardzo lubi spalać olej. Serwis: TTTMa.
3,0
Skrzynia biegów
Po za tym, że po 20 000 rozsypała się w trasie - bez zarzutu. Jeżeli ktoś chce wycisnąć z silnika wszystko musi zapomniec o 5-tym biegu. Maksymalną prędkość można uzyskac tylko na czwórce. 1-ka zbędna: rusz i przerzuć.
2,3,4 świetnie dobrane.
4,0
Układ jezdny
W poprzednim (rówieśniku) ciągle coś stukało i pukało zwłaszcza w zakretach.
W tym jest ok.
Rewelacyjnie trzyma sie drogi, świetnie sie prowadzi. Zawieszenie raczej dostawcze niż osobowe ale to nie jest typowy samochód osobowy.
Komfort
2,0
Widoczność
Byłoby super - ale nie jest - przez drzwi bagażowe. Wszyscy jakos to rozwiązali: klapa podnoszona do góry, asymetryczne drzwi tylko opel spi...ł jak mógł najlepiej. Najfajniej jest jak sie popyla lewym pasem bo prawy zajęty , a tu nagle coś trąbi z tyłu, a ty nie widzisz co. Lusterko wewnętrzne w tym momencie to atrapa.
4,0
Ergonomia
Na dobrym poziomie, raczej nie można się przyczepić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą stanowczo za długo się nagrzewa , po 6-7 km jazdy. To za dużo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba największy w swojej klasie. Przeogromny. Nie polecany dla ludzi cierpiących na lęk przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach nieźle szumi, odgłosy toczenia też nieźle słychać. Wyłazi z niego auto dostawcze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu boli: średno wyłazi ze 12l/1000km. Nawet do 14. Nie każdy może sobie pozwolic na ekonomiczną jazdę. czy to w mieście czy to w trasie. To jest auto na niemieckie autostrady.
Dla oszczędnych to powinien diesel.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tu umarła miłość do Combo Tour 1.6. Chyba wszystko: zacięcia drzwi, zaniki oleju silnikowego, zaniki płynu hamulcowego, usterki różnych sond i czujników Mnie osobiście dobijają czerwone lampki kontroli pracy silnika i ciśnienia oleju zapalające się w najmniej oczekiwanych momentach nie wiadomo po co ? A może wiadomo tylko w srwisie nie chcą powiedzieć? Jak zobaczyłem jak zamontowano kratkę to zemdlałem.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A tutaj narodziła nienawiść. Na początu były drgania kierownicy. Serwis: TTTMa. Do momentu jak sie wentylator rozleciał. Laweta. Potem rozpadła się skrznia biegow. Laweta. Rozpadły się hamulce , wszystkie cztery koła!(Świeżo po przeglądzie 30tys!!!) Laweta. Umarł silnik . Laweta. Ten rupieć po prostu uwielbia wizyty w serwisie. Po gwarancji koniecznie podpalić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 ECOTEC 87KM 64kW
[l/100km]