Doglądam auta i dbam o nie. Jest już nawoskowane na zimę, podwozie ma nową pokrywę antykorozyjną. Odwdzięcza mi się bezproblemową eksploatacją. Yyyy! Tak. Kocham je. ;) Choć na początku go nie lubiłem. Almera była żwawsza, szersza, niższa, szybsza, ale piekielnie rdzewiała i się psuła. Tu 300zł, tam 800... O! I znowu 500...
Wrażenia
3,0
Silnik
Do 2000 obr/min muł. Fakt. Wyprzedzam po redukcji. Po 2000 dmucha turbo i zaczyna jechać. Ale nic się nie psuje, oleju nie pije. Ostatnio wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, spociła sie i "siknęła" przy rozrządzie, 38zł uszczelka, wymiana samodzielna. Przy 120km/h zapala się kontrolka trybu awaryjnego, błąd p1125 i wyłącza się turbina. Elektrozawór turbiny. koszt 200/300 zł. Zjawisko dobrze znane użytkownikom 1,7dti.
4,0
Skrzynia biegów
Szybko zmieniam biegi, raz na dosłownie kilka dni nie wejdzie 3jka. Mea culpa. Skrzynia w porządku. Wsteczny wrzucać należy spokojnie, przy szybkiej zmianie słychać nie do końca zsynchronizowane tryby. Almera haczyła 2jkę i wsteczny. Tutaj dużo lepiej.
5,0
Układ jezdny
Pewny, ani nerwowy ani ospały, nawet na śniegu trzeba "umieć" lub naprawdę umieć, by postawić go bokiem. Idzie jak po sznurku. Promień zawracania...długie auto, trzeba przywyknąć.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze przeszklona "buda". Wieelkie lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Brakuje el. reg. lusterek. Wszystko pod ręką, intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą, stojąc w korku temperatura silnika spada poza skalę. Trzeba mocniej przycisnąć żeby się nagrzał, a przy turbinie to niewskazane. Błędne koło. W korku zmarzniesz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,9m wzrostu i nie narzekam. Z tyłu po złożeniu przednich foteli można robić grilla. Bardzo wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Czytelnia to nie jest... Wyciszenie przeciętne. Zastosowałem olej Liquimoly Liechtlauf i zamilkły popychacze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na baku 52L udało mi się zrobić 950km. Jazda mieszana. Pół na pół trasa/miasto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadbany egzemplarz brać bez gadania. Uwaga na kosmiczne przebiegi. Mój ma 8 lat i 130kkm.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczą poduszki stabilizatora na progach zwalniających gdy jest chłodno. Komplet 30 zł. Oprócz żarówek, oleju, filtrów, klocków, tarcz i opon jeszcze nic nie wymieniałem. Pojawiła się rdza za przednimi kołami, zabezpieczyłem i założyłem chlapacze. Szwankowały wycieraczki na pierwszym biegu, trzeba ich pilnować i konserwować po, i przed zimą. Rozebrać, przesmarować. Tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pojawiający się błąd przy dużej v - p1125. Pisałem wyżej. Jest tak odkąd pamiętam. Nie przeszkadza mi to, v max 120 km/h w zupełności mi starcza. Ponowny zapłon usuwa komunikat potwierdzony kontrolką.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI ECOTEC 75KM 55kW
[l/100km]