Karoseria
: Duża przednia szyba (nie trzeba się schylać przed sygnalizatorami na skrzyżowaniach), wydajna klimatyzacja i ogrzewanie, małe spalanie, bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Napęd rozrządu. Niby łańcuch, ale wadliwy napinacz. Wymiana tania.
Karoseria
: Schodzi lakier z prowadnicy bocznych drzwi. Brak chlapaczy spowodował konieczność polakierowania fragmentu progu (100 zł)
Zawieszenie
: Polskie drogi = co jakiś czas do wymiany końcówki drążków kierownicy. Groszowa sprawa.
4,0
Całokształt
Samochód idealny dla rodziny oraz do małego biznesu. Szukać wersji z klimatyzacją.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.3 CDTI. Chodzi cichutko, znacznie ciszej od porównywalnego, starszego silnika 1.7 DTI 75KM. Osiągi wystarczające, pali ok. 6 litrów/100km.
Obecny przebieg 205000 km. Do tej pory wymieniono: zawór EGR, napęd rozrządu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, nie mam zastrzeżeń. Bezawaryjna skrzynia F17.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak w Corsie, więc części tanie, bezproblemowa dostępność. Końcówki drążków - to najczęściej leci na naszych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przednia szyba - zdecydowana zaleta. Lusterka boczne - rewelacja. Problemem jest widoczność w środkowym lusterku przy tylnych drzwiach. U mnie ten problem nie występuje, gdyż mam z tyłu klapę.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, mam dodatkowo sterowane z kierownicy radio, więc wygoda bezapelacyjna. Siedzenia do super wygodnych nie należą, przejęte z auta miejskiego (Corsa), więc nie ma się co dziwić, że po 1000 km trochę bolą plecy. Jest jednak regulacja wysokości, więc jest większa szansa na dopasowanie dogodnej pozycji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak i klimatyzacja pracują bez zastrzeżeń. Jednak muszą trochę podziałać, zanim zmienią temperaturę w dość sporym wnętrzu. Przydałby się nawiew na tylną kanapę, lub chociaż stopy pasażerów tylnej kanapy, jak to było w Astrze II.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu wystarczająco, z tyły pełen luksus. Kto nie miał okazji sprawdzić, może nie uwierzyć. Wkładanie dziecka do fotelika na tylnej kanapie - bajka. Duże, odsuwane drzwi to jest to.
3,0
Wyciszenie
Duże boczne lusterka, które poprawiają widoczność, powodują jednak słyszalny szum przy wyższych prędkościach. Duża przednia szyba również stawia opór. Myślę, że hałas w Combo to kwestia przyzwyczajenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie silnika 1.3 CDTI to 6 litrów. Nie bawię się w jazdę \"o kropelce\", więc nie podaję minimalnego spalania. Myślę jednak, że możliwe jest zejście do 5 litrów w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 15 tys. Bardzo pakowne, jazda jak osobówką. Ten kto nie jechał, myśli, że jazda jest jak busem. Nic bardziej mylnego. Klimatyzacja, radio ze sterowaniem z kierownicy, drzwi odsuwane z obu stron. Za to lubię swoje auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W porę zauważony w serwisie problem z napędem rozrządu - wymieniono kompletny rozrząd na gwarancji. Zawór EGR wymieniony po gwarancji - 300 zł. Poza tym tylko wymiana oleju i widok przybywających kilometrów na wyświetlaczu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiodło, nigdy nie stanęło w trasie. Lubię ten samochód.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW
[l/100km]