Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Cascada

vanoss, 5 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Cascada 1.4 Turbo 140KM 103kW 2013-2018 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód wygląda bardzo atrakcyjnie z rozłożonym jak i złożonym dachem i odwraca głowy na ulicach :). Koszty utrzymania jak zwykła Astra J. Bardzo bogate wyposażenie wersji cosmo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo cichy i stosunkowo elastyczny. Jak na samochód o wadze blisko 1,8 tony moc mogłaby być o jakieś 20 KM większa, ale zawsze pozostaje wersja 1,6, wystarczy do spokojnej jazdy a i z wyprzedzaniem nie mam problemu. Diesel moim zdaniem do kabrioletu zdecydowanie nie pasuje.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje tak sobie, szybka zmiana biegów może zakończyć się zgrzytnięciem, jednak Cascada to samochód do spokojnego przemieszczania się a nie wchodzenia bokiem w zakręty. Jeśli spokojnie zmieniamy biegi skrzynia pracuje tak jak powinna.
4,0
Układ jezdny
Czuć wagę samochodu (1,8 t), czasami ma się wrażenie, że samochód jest opancerzony, jednak zachowuje się dość stabilnie, z pewnością pomagają tu 19 calowe koła w rozmiarze 235/45.
5,0
Karoseria
Jak pisałem na wstępie można spędzić sporo czasu patrząc jak ten samochód wygląda i jakie robi wrażenie na drodze. Jeden z najładniejszych cabrio obecnie dostępnych na rynku, projektanci Opla mieli bardzo dobry dzień!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność tylko dobra ale w tym rodzaju nadwozia i tak jest zaskakująco dobra. Przód niski, dość szerokie słupki A ale mają szklaną wstawkę, widoczność do tyłu zadowalająca, w parkowaniu pomagają czujniki i kamera, tylna szyba dość wąska ale podgrzewana. Bardzo dobre xenony z systemem AFL.
5,0
Ergonomia
Na początku może przytłoczyć mnogość pokręteł i przycisków na desce rozdzielczej, jednak jak już zapamiętamy co do czego służy do okazuje się, że każda funkcja ma dedykowany klawisz, w przeciwieństwie do przeszukiwania i przewijania kilkunastu stron w nowoczesnych systemach info-rozrywki. Dla jednych wada dla mnie zaleta. Sporo schowków i półek, pomimo elektrycznie składanych lusterek brakuje mi funkcji ich automatycznego składania, za każdym razem trzeba to robić ręcznie joystickiem, pasy bezpieczeństwa posiadają elektryczne podajniki. Miłe podświetlenie pojazdu na czerwony kolor. Nie przepadam za pracą przednich wycieraczek, ich przeciwsobne ułożenie będzie w zimie powodować odkładanie się śniegu, które ograniczy i tak średnią widoczność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, dodatkowe elektryczne dogrzewanie powietrza wpadającego do kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na czteroosobowe cabrio przestrzeni sporo, samochód posiada system EasyEntry, elektrycznie odsuwa i dosuwa fotel kierowcy i pasażera po zajęciu miejsca z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Jak na cabrio z miękkim dachem wręcz doskonale, czasami przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności dach da znać o sobie ale to normalne w tego typu mechanizmie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mechanicznie to Astra J, koszty na każdą kieszeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo, że Cascada jest zbudowana na Astrze J to poprzez jej wymiary masz poczucie, że poruszasz się samochodem o klasę wyżej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Cascada