Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Campo

/\\/\\ Michał /\\/\\, 14 lat temu
Silnik 2.5 D 4x4 76KM 56kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 306 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Campo 2.5 D 4x4 76KM 56kW 1991-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjnośc i niskie koszty eksploatacji -niższe niż w niejednej osobówce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : blachy w paru miejscach trochę rdzewieją, ale rama jest zdrowa, a to najważniejsze.
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto solidne, trwałe, niezawodne - i taki właśnie powinien być pikap. Kupiliśmy go z myślą o budowie, a jeżdżę nim na co dzień. Nie jest zbyt szybki -wersja 3,1 jest bardziej dynamiczna, ale za to mój 2,5 odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyczny solidny diesel z wałkiem rozrządu w bloku. Mam wersję 4JA1T -z lekko doładowującą turbinką zwiększającą elastyczność (dostępna w campo po 1997r.) Po ponad 300 000 km nie wykazuje śladów zużycia.
4,0
Skrzynia biegów
Działa prawidłowo i bezawaryjnie, choć biegi trzeba wrzucać z wyczuciem i nie za szybko, ale to przecież nie wyścigówka. Skrzynka rozdzielczo-redukcyjna również działa bez zarzutu. Jeśli czytelniku nigdy nie jeździłeś autem z \"drugą wajchą\", to zanim ją ruszysz z pozycji 2H, poczytaj o przeniesieniu napędu w takich autach, bo bez tej wiedzy łatwo możesz zmasakrować napęd. W moim przypadku wszystko było obsługiwane prawidłowo i napędy chodzą jak w szwajcarskim zegarku :) teraz w zimie w wiele miejsc udaje mi się dojechać tylko dzięki 4x4
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo fajnie, lepiej niż niejedna terenówka. Z przodu są podwójne wahacze, wzdłużne drążki skrętne i stabilizator, z tyłu tradycyjnie pióra. Przy jeżdżeniu po normalnych drogach zawieszenie jest nie do zdarcia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkie strony. Sierdzi się wyżej, lusterka są duże. Przez przednią szybę widać wielką maskę co mi się bardzo podoba.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, wszystko co trzeba jest pod ręką, deska rozdzielcza jest estetyczna i czytelna (wersja po liftingu w 97r.)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez rewelacji. Grzeje, dmucha...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, fotele wygodne, z tyłu wąska ławeczka (wersja sportscab -półtorej kabiny), ale za to paka jest dłuuga.
4,0
Wyciszenie
Jak na pikapa z dieslem jest całkiem nieźle. Oczywiście silnik słychać cały czas, ale da się normalnie rozmawiać, czy słuchać radia nawet przy 100 na godzinę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 4JA1T 2,5TD jest naprawdę bardzo oszczędny, Nawet jazda po mieście wychodzi mi taniej niż benzynowym kompaktem 1,2. Części za wiele nie wymieniałem, bo prawie nic się nie psuje, ale są raczej niedrogie, wiele części pasuje od Frontery, Montereya, Troopera, Rodeo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pełnowartościowy solidnie wykonany pikap, a przy tym niedrogi mój kosztował 9000zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem linkę ręcznego (ok 40zł), bo miała nieszczelną koszulkę i zamarzała, wymieniłem uszczelniacz między alternatorem a pompą wspomagania hamulca (20zł) i żarówkę w pozycyjnym, gdyż stara uległa spaleniu. A i jeszcze wysiadło ogrzewanie tylnej szyby, pewnie bezpiecznik albo przekaźnik, jakoś nigdy nie mam czasu sprawdzić. Poza tym wszystko działa jak nowe!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie miałem żadnej poważnej awarii! Najpoważniejszą pracą przy tym aucie była regeneracja tylnego zawieszenia przed budową domu, tj.: przekucie resorów i dołożenie piór, wymiana tulejek i ustawienie geometrii, co kosztowało nieco ponad 300zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 4x4 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Campo