Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

irish76 (irish arth), 16 lat temu
Silnik 2.5 i V6 170KM 125kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Calibra 2.5 i V6 170KM 125kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : To słaby punkt większości Calibr - szczególnie nadkola.
5,0
Całokształt
Piękna sylwetka, która chyba nigdy się nie zestarzeje! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest nie do zarżnięcia! Mój ma ze mną naprawdę ciężko, bo wyciskam z niego dużo, a i tak odwdzięcza mi się świetną pracą.
3,0
Skrzynia biegów
Automat czterostopniowy daje zajebiaszczą dynamikę (w porównaniu z poprzednim moim autem - Audi 80 2000ccm z trzema przełożeniami). Po prostu wciska w fotel nawet po dodaniu gazu "do dechy" przy 150km/h. Jeżdżę tylko w trybie Sport, bo tak jest fajniej :D Mankamentem automatycznej skrzyni w Calibrze jest często "migające S" :) Dzieje się to kiedy jest zimno. Dopóki auto się nie rozgrzeje trzeba czekać aż tryb awaryjny się wyłączy, bo do tego czasu auta rusza z 3 biegu. Teraz już nie czekam - przerzucam biegi manualnie... wiem, że tak się robić nie powinno, ale jakoś wszystko gra. :)
5,0
Układ jezdny
Wszystko ładnie, pięknie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych z tym problemów, ale od kiedy mam Calibrę, nie umiem jej wyczuć przy parkowaniu hehe . Po prostu nie da rady! Wydaje mi się, że zaraz stuknę auto za mną, a jak wysiądę okazuje się, że mam jeszcze metr he he.... Ot! Taki fenomen ;) Jeśli chodzi o widoczność "do przodu" :) to jest to zmora Calibry! Seryjne światła są do bani! Proponuję od razu po zakupie zmienić na xenony!
5,0
Ergonomia
Wszystko umieszczone jak należy, wygodne itd... Byłem w szoku, jak zobaczyłem pierwszy raz, że Calibra (co by nie mówić, to sportowe coupe) ma dzieloną tylną kanapę, więc przewieźć narty to żaden problem (trumna mi się nie zmieściła jednak i wystawała oparta o burtę :) - co bardzo dobrze przemyślane burta ma warstwę plastiku chroniącą blachę od uszkodzeń przy załadunku bagażnika (nie małego zresztą).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, a jak jest z tyłu? Nie interesuje mnie to :) A serio, to wysoka osoba z tyłu będzie ocierać czołem o podsufitkę. Niskiej osobie będzie bardzo wygodnie :)
5,0
Wyciszenie
Przy 220km/h na autostradzie mogę szeptać kobiecie miłe słowa, a ona nie ma żadnych problemów z ich usłyszeniem. Wyciszenie jest po prostu niesamowicie dobre!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu się zaczyna he he. Spala mi dość dużo, ale kupując silnik o pojemności 2498ccm nie spodziewałem się niskiego spalania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli kupimy zdrowy egzemplarz za 12.000 zł, to będziemy z niego zadowoleni przez długi czas! Nie radzę kupować złomów za 5.000zł tylko po to, żeby "mieć Calibrę"!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdołki: 1. zwariował mi włącznik świateł (60 zł) i zabierał prąd z akumulatora, światła świeciły jak chciały, albo w ogóle nie świeciły - po wymianie włącznika wszystko jak ręką odjął wróciło do stanu idealnego 2. Zamek bagażnika trzeba otwierać z kluczyka, bo centralny go nie otwiera - to chyba po stłuczce się stało (mechanik - ćwok)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata ostrego użytkowania żadnej poważnej usterki. Tylko po zakupie profilaktyczna wymiana przegubów i zmiana amortyzatorów na Bilstein B4 :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Calibra