Karoseria
: To słaby punkt większości Calibr - szczególnie nadkola.
5,0
Całokształt
Piękna sylwetka, która chyba nigdy się nie zestarzeje! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest nie do zarżnięcia! Mój ma ze mną naprawdę ciężko, bo wyciskam z niego dużo, a i tak odwdzięcza mi się świetną pracą.
3,0
Skrzynia biegów
Automat czterostopniowy daje zajebiaszczą dynamikę (w porównaniu z poprzednim moim autem - Audi 80 2000ccm z trzema przełożeniami). Po prostu wciska w fotel nawet po dodaniu gazu "do dechy" przy 150km/h. Jeżdżę tylko w trybie Sport, bo tak jest fajniej :D
Mankamentem automatycznej skrzyni w Calibrze jest często "migające S" :) Dzieje się to kiedy jest zimno. Dopóki auto się nie rozgrzeje trzeba czekać aż tryb awaryjny się wyłączy, bo do tego czasu auta rusza z 3 biegu. Teraz już nie czekam - przerzucam biegi manualnie... wiem, że tak się robić nie powinno, ale jakoś wszystko gra. :)
5,0
Układ jezdny
Wszystko ładnie, pięknie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych z tym problemów, ale od kiedy mam Calibrę, nie umiem jej wyczuć przy parkowaniu hehe . Po prostu nie da rady! Wydaje mi się, że zaraz stuknę auto za mną, a jak wysiądę okazuje się, że mam jeszcze metr he he.... Ot! Taki fenomen ;)
Jeśli chodzi o widoczność "do przodu" :) to jest to zmora Calibry! Seryjne światła są do bani! Proponuję od razu po zakupie zmienić na xenony!
5,0
Ergonomia
Wszystko umieszczone jak należy, wygodne itd... Byłem w szoku, jak zobaczyłem pierwszy raz, że Calibra (co by nie mówić, to sportowe coupe) ma dzieloną tylną kanapę, więc przewieźć narty to żaden problem (trumna mi się nie zmieściła jednak i wystawała oparta o burtę :) - co bardzo dobrze przemyślane burta ma warstwę plastiku chroniącą blachę od uszkodzeń przy załadunku bagażnika (nie małego zresztą).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, a jak jest z tyłu? Nie interesuje mnie to :) A serio, to wysoka osoba z tyłu będzie ocierać czołem o podsufitkę. Niskiej osobie będzie bardzo wygodnie :)
5,0
Wyciszenie
Przy 220km/h na autostradzie mogę szeptać kobiecie miłe słowa, a ona nie ma żadnych problemów z ich usłyszeniem. Wyciszenie jest po prostu niesamowicie dobre!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu się zaczyna he he. Spala mi dość dużo, ale kupując silnik o pojemności 2498ccm nie spodziewałem się niskiego spalania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli kupimy zdrowy egzemplarz za 12.000 zł, to będziemy z niego zadowoleni przez długi czas! Nie radzę kupować złomów za 5.000zł tylko po to, żeby "mieć Calibrę"!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdołki:
1. zwariował mi włącznik świateł (60 zł) i zabierał prąd z akumulatora, światła świeciły jak chciały, albo w ogóle nie świeciły - po wymianie włącznika wszystko jak ręką odjął wróciło do stanu idealnego
2. Zamek bagażnika trzeba otwierać z kluczyka, bo centralny go nie otwiera - to chyba po stłuczce się stało (mechanik - ćwok)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata ostrego użytkowania żadnej poważnej usterki. Tylko po zakupie profilaktyczna wymiana przegubów i zmiana amortyzatorów na Bilstein B4 :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 170KM 125kW
[l/100km]