Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Matin, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie chodzi mi tu jego moc ale o jego trwalosc i zywotnnosc. Dwa razy juz bylem w okolicach Rzymu tym autem i robie bardzo duzo kilometrow w ciagu miesiaca Bydgoszcz - Radom i co do awaryjnosci nie moge narzekac tej jednostki napedowej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : słaba
3,0
Całokształt
Gdyby nie blacharka i kilka drobnmych mankamentow nie bylo bty zle. No i ten przedni napęd...w niby sportowym aucie ?? bleee!Wcześniej jeździłem prelude z tylnym napędem i o niebo lepiej bylo (zreszta jak ze wszystkim ale..żona woli samochód bardziej "okrągły" bo to nowocześniej wygląda... ach te baby ;)
Wrażenia
3,0
Silnik
Daje 3 ponieważ z miejsca ten samochód nawet chyba polonez "weźmie":-/ Od 100km/h widać dopiero różnicę...a co z tą stówą pierwszą - średnio!
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok ale pierwsze 2 biegi to śmiech na sali albo naprawdę ten motor 8V jest za słaby do tej masy. Napewno plus za elastyczność - na V od ok. 60km/h nie szarpie!
4,0
Układ jezdny
Miał byc samochód sportowy ale..napęd na przód to już trochę dziwnie. Ogólnie jest dobrze bo na zakrętach dobrze się trzyma itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak samochód sportowy to sportowy - patrzec tylko w przód i nie oglądać sie za sobą ;) Ale trzeba sie troche przyzwyczaic do parkowania tylem i sporo czasu zajmie wyczucie tylu. Ale przod i na bok jest w porzadku.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie nagrzewa w zimę dobrze chlodzi latem jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i jego pasażera z boku miejsca jest duzo i można znaleźć sobie miejsce (jeszcze zeby byla regulacja kierownicy to by bylo super) Jednak z tylu mozna zapomniec o podrozowaniu chyba ze ktos jest niski bo inaczej glowa rozboli od polskich drog po jakims czasie i po kilku uderzeniach w podsufitke.
4,0
Wyciszenie
Nie wypowiadam sie - sportowy tlumik wiec halas napewno inny niz oryginalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze na trasie 9 gazu a po miescie zalezy jaka noga ale potrafi nawet 16 - 17 (ostatnio wymieniony parownik od gazu - zobaczymy).
3,0
Stosunek jakość/cena
Tani, w miarę wyględny no i silnik niezawodny jezeli chodzi o trwałość (przyspieszenie do ... chyba ze mocniejsze wersje lepsze) Ale powtorze jeszcze raz! dawno nie widzalem samochodu ktory tak rdzewieje. Nie oszukujmy sie i nie piszcie ze to samochod ideal bo widze ze tak maniacy tu komentuja. Rozumiem ze mozna zakochac sie w samochodzie i nie widziec jego wad ale pomozcie tym ktorzy chca kupic to auto i powiedzcie takze o jego wadach. Ja tez sie naczytalem takich opini i kupilem to auto i srednio jestem zadowolony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastikowe wnetrze i szybko przecierajace sie boki foteli psuja calosc.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Blacha blacha i jeszcze raz blacha. Garazowany samochod i konserwowany rdzewieje??? ogromny minus za to! Nadkola juz lapie progi zaraz pewnie tez beda mialy oznaki a i podwozie szczegolnie w okolicach tylu (okolice mocowanie belki do podwozia).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Calibra