Zawieszenie
: komfort jazdy i pewność prowadzenia oraz praktycznie bezawaryjny silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Karoseria
: jak się zadba o nadkola to problem z głowy na lata
Zawieszenie
5,0
Całokształt
bardzo wdzięczne auto robiąc nawet trasy 500/600kilometrów nie czuje się jakoś specjalnie zmęczony,polecam,ale coraz bardziej auto jest drogie w exploatacji ceny gazu coraz bardziej idą w góre 2.94 za lpg to przesada,auto świetne wygodne szybkie i pewne w prowadzeniu bardzo przewidywalne,żadko zażuca tyłem i łatwo wyprowadzić je w przeciwieństwie do mojego byłego e36 które cały czas trzeba pilnować tylni napęd jest bardzo zdradliwy a jeśli porównać trzymanie w zakrętach to wypada bardzo porównywalnie według mnie wole przód dlamnie calibra jest idealna ,polecam,każdy kto kupuje auto np.18letnie powinien zdawać sobie sprawe że to nie jest nówka i że każde auto się psuje jedne bardzie inne mniej naszczęście calibra jest w kategori mniej
Wrażenia
4,0
Silnik
dość fajnie ciągnie ale powyżej 5000obr/min ma już zadyszke ale jak na 115 jest super kumpla golf 3 2.0 8v niema zadnych szans mimo że benzyna a moja calibra jest z lpg
5,0
Skrzynia biegów
działa jak się należy trochę długie ruchy lewarka biegów ale zmiana przebiega sprawnie
5,0
Układ jezdny
to jest cały urok calibry jak jest seria i sprawne wszystko na 100% to jest bardzo przyjemnie komfortowo i pewnie sztywno abs słabo działa jak zwalnia się z 20km/h do 0 ale jadąc szybciej świetna sprawa,nie radze jeździć bez absu jak to nie którzy często robią w tym modelu to jest igranie z życiem tył blokuje na równi z przodem łatwo zażucić tyłem hamując i mimo lekkiego nacisku hamulca bardzo łatwo blokuje koła takie czułe hamulce z abs jest owiele łatwiej i bezpieczniej
Komfort
4,0
Widoczność
niska pozycja na trasie idealnie tylko w mieście w nocy trzeba fotel podkręcić wyżej wtedy jest okej, nie polecam dla tych co lubią siedzieć wysoko i widzieć maskę niech lepiej kupią punto czy jakiegoś wana
5,0
Ergonomia
dlamnie starczy idealnie wszystko tam gdzie powinno być,bardzo wielki plus dla tego auta za długie i w idealnym miejscu dźwignie kierunków i wycieraczek
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko jak się należy ale w mrozach trzeba zakryć chłodnice po powyżej 160km/h silnik traci temperature
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nik nie kupuje tego auta by jeździć w komplet osób, miejsca z przodu jest idealnie a z tyłu byłoby idealnie gdyby dach był wyżej ale pasażerowie poniżej 180 cm mają się idealni według mnie jest tam tyle miejsca co w golfie 3 z tym że dach niżej a na szerokości o wiele lepiej,wiele osób zapomina że to auto 4 osobowe
3,0
Wyciszenie
tu jest ciut słabo ale i tak o niejest źle
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to są dwa litry niech nikt nie myśli że to spali średnio 7.5 litra tyle pali średnio 1.4 niezależnie od marki,calibra trasa około 100/90km/h to 8 lpg miasto od 12 do 15 ciężko wyjść więcej nawet używając pełnej mocy,jadąc do pracy ze srednią 150/190 km/h na dystansie 40km w jedną i w drugą spalanie kształtuje się około 9/100 jazda powyżej 200 to napewno nie mniej jak 11 sprawdzone na autobanie
5,0
Stosunek jakość/cena
ja dałem za nią rok temu 3000 ale po kupnie musiałem w nią włożyć 500 zł nowe tarcze przód klocki ,paski pompa wody,olej,filtry,świece ,kablei jedną gume róre od wody, nie rozumie tych co mówią ze wpakowali w calibre jakąś grubą kase za 2000zł można wymienić pół auta jeśli chodzi o mechanikę,wiadomo jak kupuje się stare auto to trzeba naprawiać serwisować sam bo mechanicy drogo cenią swoją prace,jak kupowałem moją cali to oglądałem parę sztuk tańsze i droższe moje spostrzeżenie kupując drogo można kupić większy śmietnik niż tanio,calibra jest z reguły bardzo zaniedbanym autem ciężko o naprawde zadbany egzemlaż
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
napewno nie jest to nowe auto coś tam się zdaża ale żadko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
miałem dwie awarie ale po kolei 1 to alternator przestał ładować śpieszyło mi się zamiast zregenerować kupiłem drugi używany radość trwała miesiąc 2 awaria to znowu alternator tym razem zaczoł ładować za mocno aż padł akumulator a szkoda był bardzo dobry i wtedy dałem stary zregenerować i ten działa do dziś więc nie radze kupować alternatora ze szrotu bo nie wiadomo ile będzie działać
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW
[l/100km]