Karoseria
: Stylistyka nadwozia sprawia że pomimo upływu lat auto prezentuje się świetnie
dynamiczne niezawodne silniki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
: podnosniki szyb , czujniki abs
4,0
Całokształt
Calibra to pod wieloma względami świetne auto. Do największych możemy zaliczyć sportową ostrą linię nadwozia , które jeżeli nie zostało poddane jakimś pseudo przeróbkom i jest dobrze utrzymane to może śmiało konkurować z większością nowych aut. Co do silników ,i ogólnie .Jak ktoś kupuje zajechane jakiekolwiek auto to niech się nie dziwi , że go później objeżdżają :Fabie 1,4 czy focusy Tddi lub inne wynalazki albo po prostu się nie ogarnia z biegami -to dla tych którzy twierdzą że 2,0 8V 115 km to emerycki silnik - nic bardziej bzdurnego .Akurat on świetnie zbiera się już od samego startu i ciągnie naprawdę fajnie do 4500tyś podobnie jak diesel . W serii to auto ma 10s do 100.co jest niezłym wynikiem , większość benzynówek z 16v dostaje od niego baty a dodatkowo jest tani w naprawie i w opinii wielu pancerny .Niejedno auto tym objechałem więc wiem, z dieslami słabszymi tez daje radę. Jak ktoś chce szaleć to polecam V6 170km lub ciężko dostępne DOHC16V-150km lub Let.Dwa ostatnie to bodajże najlepsze silniki jakie wyszły z biur projektowych Opla- takie mają opinie i pomimo wieku są rozchwytywane przez maniaków tuningu .Calibra nie jest żadną wersją Vectry A , ma tylko wspólne niektóre podzespoły szczególnie we wnętrzu już same wymiary nadwozia mówią o tym :Cali 8cm niższa i o6 dłuższa . To tak jakby porównać jakieś auta z koncernu Vw na zasadzie bo mają mnóstwo tych samych podzespołów tzn pewnie prawie to samo. Auto jest dosyć spore co w połączeniu ze słabą widocznością do tyłu (małe lusterka ,ostro opadająca linia dachu ) powoduje że parkowanie i cofanie jest bardzo utrudnione i niepewne .Co do zawieszenia to rzeczywiście nie jest za bardzo komfortowe ale za to pozwala pojechać -części są tanie a wymiana prosta .Niestety jak to w kategorii coupe wygląd kosztem komfortu przy wsiadaniu i wysiadaniu trzeba się trochę nagimnastykować .Co do stanu to fakt bywa różnie , ale nie ma co wymyślać z tą blacharką nie jest tak źle można jeszcze dostać sporo aut w całkiem niezłym stanie , w szczególności od ludzi którzy są pasjonatami i sporo w nich zrobili z zachowaniem orginału , trzeba się trochę naszukać a nie kupować pierwsze z brzegu auto wtedy możemy być pewni że jeszcze ze spokojem zrobimy sporo km bez dodatkowych problemów tym autem bo tak jak każdy Opel z tego okresu jest po prostu trwały i niezawodny jakby ktoś go zaprojektował na 20 lat . Jeżdżę już druga Calibrą(pierwszą odkupił ode mnie brat a ja zmieniłem na 16VXe ) i poza pdst eksploatacją nic więcej nie musiałem robić i nigdy się na niej nie zawiodłem .Tak więc Calibra to auto z charakterem dla ludzi z charakterem , jeżeli ktoś chce rodzinny dupowóz do turlania się z miejsca A do B to nie jest auto dla niego .
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW
[l/100km]