Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Sport-Coupe , 14 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Stylistyka nadwozia sprawia że pomimo upływu lat auto prezentuje się świetnie dynamiczne niezawodne silniki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny : podnosniki szyb , czujniki abs
4,0
Całokształt
Calibra to pod wieloma względami świetne auto. Do największych możemy zaliczyć sportową ostrą linię nadwozia , które jeżeli nie zostało poddane jakimś pseudo przeróbkom i jest dobrze utrzymane to może śmiało konkurować z większością nowych aut. Co do silników ,i ogólnie .Jak ktoś kupuje zajechane jakiekolwiek auto to niech się nie dziwi , że go później objeżdżają :Fabie 1,4 czy focusy Tddi lub inne wynalazki albo po prostu się nie ogarnia z biegami -to dla tych którzy twierdzą że 2,0 8V 115 km to emerycki silnik - nic bardziej bzdurnego .Akurat on świetnie zbiera się już od samego startu i ciągnie naprawdę fajnie do 4500tyś podobnie jak diesel . W serii to auto ma 10s do 100.co jest niezłym wynikiem , większość benzynówek z 16v dostaje od niego baty a dodatkowo jest tani w naprawie i w opinii wielu pancerny .Niejedno auto tym objechałem więc wiem, z dieslami słabszymi tez daje radę. Jak ktoś chce szaleć to polecam V6 170km lub ciężko dostępne DOHC16V-150km lub Let.Dwa ostatnie to bodajże najlepsze silniki jakie wyszły z biur projektowych Opla- takie mają opinie i pomimo wieku są rozchwytywane przez maniaków tuningu .Calibra nie jest żadną wersją Vectry A , ma tylko wspólne niektóre podzespoły szczególnie we wnętrzu już same wymiary nadwozia mówią o tym :Cali 8cm niższa i o6 dłuższa . To tak jakby porównać jakieś auta z koncernu Vw na zasadzie bo mają mnóstwo tych samych podzespołów tzn pewnie prawie to samo. Auto jest dosyć spore co w połączeniu ze słabą widocznością do tyłu (małe lusterka ,ostro opadająca linia dachu ) powoduje że parkowanie i cofanie jest bardzo utrudnione i niepewne .Co do zawieszenia to rzeczywiście nie jest za bardzo komfortowe ale za to pozwala pojechać -części są tanie a wymiana prosta .Niestety jak to w kategorii coupe wygląd kosztem komfortu przy wsiadaniu i wysiadaniu trzeba się trochę nagimnastykować .Co do stanu to fakt bywa różnie , ale nie ma co wymyślać z tą blacharką nie jest tak źle można jeszcze dostać sporo aut w całkiem niezłym stanie , w szczególności od ludzi którzy są pasjonatami i sporo w nich zrobili z zachowaniem orginału , trzeba się trochę naszukać a nie kupować pierwsze z brzegu auto wtedy możemy być pewni że jeszcze ze spokojem zrobimy sporo km bez dodatkowych problemów tym autem bo tak jak każdy Opel z tego okresu jest po prostu trwały i niezawodny jakby ktoś go zaprojektował na 20 lat . Jeżdżę już druga Calibrą(pierwszą odkupił ode mnie brat a ja zmieniłem na 16VXe ) i poza pdst eksploatacją nic więcej nie musiałem robić i nigdy się na niej nie zawiodłem .Tak więc Calibra to auto z charakterem dla ludzi z charakterem , jeżeli ktoś chce rodzinny dupowóz do turlania się z miejsca A do B to nie jest auto dla niego .
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Calibra