Karoseria
: Spodziewałem się poważnych kłopotów z korazją, a tu po 3 latach tylko 2 burchle na lewym błotniku:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Alternator - wysiadł regulator napięcia.
4,0
Całokształt
Komfortowe coupe, z \"automatem\" nawet bardzo wygodne. Doskonały start spod świateł, w trasie wystarczająca dynamika. Ja jeżdźe bardzo spokojne, ktoś kto lubi się ścigać będzie na pewno zawiedziony. \"Ścigantom\" radzę wybrać mocniejszy silnik i ręczną skrzynię biegów. Koszty eksploatacji w normie większość podzespołów jest zamienna z Vectrą. Łatwy w samodzielnej naprawie. Funkcjonalny, bagażnik przyzwoitej wielkości jak na coupe. O dziwo nie mam problemów z korozją!
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpowiedni do auta. Ładnie się zbiera już od niskich obrotów. Przy spokojnej jeździe niemal go nie słychać (\"automat\" tak dobiera biegi, że pracuje między 1500 - 2500rpm), przy wyższych obrotach robi się głośny. Bierze ok 2-3 litrów oleju na 10tys. km. Świetnie współpracuje z prostą instalacją LPG, w ciągu 50tys. km. w moich rękach żadnych kłopotów.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna. Mino 4 biegów przy stałej prędkości 100km/h silnik kręci tylko 1800rpm. Dobrze zgrana z silnikiem. Działa cudownie mięciutko. Jak na mój gust trochę niechętnie redukuje powyżej 80 km/h, ale jak dać jej opór to kręci do 6000rpm na każdym biegu. Ma też program sportowy i wtedy redukuje bardzo chętnie - warto go włączyć przed rozpoczęciem wyprzedzania i wyłączyć zaraz po manewrze, bo bardzo podkręca zużycie paliwa:)
4,0
Układ jezdny
Na felgach 14 cali jest komfortowo i dosyć bezpiecznie w zakrętach. Kupując auto myślałem że będzie znacznie twardziej, całe szczęście nie jest. Jeżdżę bardzo spokojnie;) Jeśli ktoś lubi sportową jazdę to polecam większe felgi i usztywnienie zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boku super, ale do tyłu masakra! Parkowanie tyłem tylko na wyczucie. Zza kierownicy wydaje się, że tył jest dłuższy o 1,5 metra niż jest w rzeczywistości:)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Cała deska rozdzielcza z Vectry A. Świetna czytelność zegarów. Pozycja za kierownicą dobra, fotel kierowcy z regulacją wysokości. Same fotele też są w porządku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest nie najlepiej. Może to wina egzemplarza, ale ogrzewanie zimą kiepskie. Nie lubię też suwakowej regulacji kierunku nadmuch powietrza. Jest pod ręką, ale ja wolę pokrętła.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto 4 osobowe! Z przodu jest bardzo wygodnie, z tyłu też się zmieszczę (mam 187 cm.) ale głową dotykam do dachu/tylnej szyby.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne. Silnika nie słychać przy spokojnej jeździe. Nawet przy dużych prędkościach nie ma świstów powietrza słychać tylko przytłumiony szum. Ale cicho też nie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na wielkość samochodu i automatyczną skrzynię jest dobrze. Jeżdżąc normalnie spala około 10L. LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
Całkiem fajny samochód za niewielkie pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko jakieś pierdoły typu przepalona żarówka podświetlenia zegarka. Odpadła mi korbka od szyby w drzwiach pasażera. Czasami świeci się kontrolka ABS - nie kontaktuje mi czujnik w przednim lewym kole. Reszta to typowe zużycie typu klocki hamulcowe czy przepalony tłumik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wysiadł regulator napięcia w alternatorze. Koszt naprawy to 25 PLN i 2 godziny własnej pracy:)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW
[l/100km]