Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

adax, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 238 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pomimo, że to Opel blachy są w stanie idealnym, jedyne co było malowane to maska i kawałek przedniego błotnika, poprzedni właściciel miał małe bum. A pozatym lakier igła. Sprawdzałem miernikiem grubości lakieru.
4,0
Całokształt
Samochód o stosunkowo ciekawej linii, jednym się podoba innym nie. Najgorsze jest to, że poprzez wiele osób, które przerobiły go w swojej stodole na coś co trudno nawet nazwać samochód staje się obiektem drwin. A naprawdę nie musi taki być. Jest mój pierwszy samochód, wcześniej były to tylko samochody rodziców, albo siostry i śmiało mogę powiedzieć, że potrafi on zapewnić frajdę z jazdy. Która czasem może być zepsuta jakimiś drobnymi usterkami. Ale ogólnie uważam, że samochód wart jest uwagi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dosyć mała moc, ale moment jest dostępny od niskich obrotów dlatego nieździ tak najgorzej. Ostatnio założyłem blosa do instalacji LPG i śmiga jak zły. Jak jest zimny to slychac szklanki ale to chyba normalne przy tym przegiebu. Druga sprawa gaśnie od razu po odpaleniu na benzynie jak jest ciepły. Nie było problemów z odpalaniem go w te mrozy, czym mnie zaskoczył
3,0
Skrzynia biegów
Dwa pierwsze biegi dosyć krótkie, potem ok. Jedynka i wsteczny czasem haczą
3,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, jednak ciągle coś jest do roboty przy zawieszeniu...Ciągle mi drgaja koła przy określonej prędkości i za nic nie wiem co może być tego przyczyną. Doważałem koła, zmieniałem cale felgi z kołami i dalej to samo ;/
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność raczej średnia. Siedzi się nisko a po bokach mamy wysokie słupki które ograniczają widoczność na boki co czasem daje się we znaki przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej. Widoczność do tyłu dobra za sprawą tylnej szyby, jednak ciężko wyczuć gdzie samochód się kończy
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód grzeje się stosunkowo szybko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowcy i pasażerowi z przodu wygodnie, nie ma na co narzekać, z tyłu nie jeżdżę, ale z obserwacji wynika, że spokojnie usiądą tam 2 osoby. Miejsca na nogi styka, gorzej z miejscem na głowę.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h robi się głośno ale w sumie to samochód sportowy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części szczególnie zamienników nie duże, w trasie ostatnio spalił mi ok. 8 litrów gazu, więc przy obecnych cenach gazu robie 100 km za 16 zl - żyć nie umierać :P
3,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być lepiej, wiem że to nie jest nowy samochód, ale za pieniądze, za które go kupiłem można było kupić trochę młodszy samochód, który może by tak nie denerwował głupotami
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oj te drobiazgi dają się bardzo we znaki ale z drugiej strony to już jest wiekowy samochód, więc nie ma się co dziwić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona maglownica.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Calibra