Karoseria
: Niemal brak korozji, ale trafił mi się egzemlparz wyprodukowany zakładach Valmet w Finlandii. Można to sprawdzić po numerze VIN.
4,0
Całokształt
Bardzo przyzwoity samochód. Świetnie się prowadzi, tanie i dostępne części. Kupiony przypadkowo dla automatu, ale teraz nie żałuję wyboru.
Przeszkadza mi tylko opinia, że to wóz dla "ścigantów".
Wrażenia
4,0
Silnik
C20NE to super silnik! max moment obrotowy przy 2600rpm! powyżej 3000rpm trochę głośny. Bezkolizyjny rozrząd. Bez problemów współpracuje z LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Automat, świetnie dobrany do silnika, jeśli jest całkiem sprawny przełącza zupełnie bez szarpnięć. Super odjazd ze świateł (do 60 km/h), w trasie raczej do spokojnej jazdy.
3,0
Układ jezdny
Dostrojenie raczej komfortowe, choć sztywniej niż w typowym aucie, idealne na asfalt nie nadaje się na drogi gruntowe. Dobrze prowadzi się w zakrętach.
Zimą uwaga na niskie zawieszenie!
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK. Do tyłu trzeba go wyczuć, bo zza kierownicy wydaje się znacznie dłuższy niż jest.
5,0
Ergonomia
Idealna, wszystko jest pod ręką i w zasięgu wzroku. Regulowana wysokość fotela kierowcy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Marne ogrzewanie zimą można zamarznąć w samochodzie (może to jednostkowy przypadek). Wentylacja sprawna, ale głośna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemów, z tyłu 2 miejsca dla osób o wzroście do 160cm.
3,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe jest cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje minimum w trasie to 8,7L/100km,
maksimum przy zepsutym termostacie zimą 14,5L/100km,
normalnie nieco poniżej 10litrów (dane w LPG)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- 2 razy zepsuł się termostat.
- zepsuty włącznik "awaryjnych"
reszta to typowe zużycie eksploatacyjne (klocki, tarcze, opony, świece i przewody itp.)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek:)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW
[l/100km]