Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra L Hatchback

A., ponad rok temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra L Hatchback 1.2 Turbo 130KM 96kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem, że to 3-cylindrowy "silnik od kosiarki", ale radzi sobie całkiem dobrze.
Inne : Design.
5,0
Całokształt
Przesiadłem się na niego z 3,5-letniego mercedesa C200 4matic i o dziwo nie mam większego dyskomfortu z tej przesiadki. Wiadomo, że nie ta klasa ale tym bardziej muszę docenić tego opla. Bardzo fajne auto, dobre zawieszenia, silnik ma całkiem niezły moment obrotowy i daje sobie radę, choć mógłby być trochę mocniejszy. Skrzynia automatyczna działa szybko i bezproblemowo. Mam wyższy model foteli z atestem, więc jest całkiem wygodnie. Warto do nich dopłacić. Cieszy mnie podgrzewana kierownica i przednia szyba, czego nawet w mercu nie miałem. Kilka lat do przodu w elektronice też da się odczuć, dotykowy ekran, połączenie telefonu bez kabla, dobra tylna kamera. Ale przede wszystkim design z zewnątrz i wewnątrz, który jest w moim guście. Zrobiony na sportowo, taki industrialny, proste linie ale bez udziwnień, nie przekombinowane. Środek rewelacja, te płaskie "złamane" tafle ekranów, które nie wyglądają jak w innych autach, że projektant nie wiedział, jak to sensownie umieścić. Deska i konsola środkowa bez zbędnych wystających pokręteł i dźwigienek, wszystko jednorodne i płaskie, może nieco surowe ale eleganckie i nowoczesne. Wychwalam, ale autentycznie jestem zadowolony i wręcz zaskoczony, że to "tylko" Astra. Oczywiście ma też moim zdaniem wady, które na razie wykryłem, to jest schowany w menu start/stop oraz asystent pasa, który działa tak, że mnie straszy. W mercu sygnalizował pracę wibracją kierownicy, a tutaj tylko odpycha od linii bez żadnego ostrzeżenia. Mam wrażenie, że wpadam w poślizg. Wyłączam to w trasie, bo działa to bardzo nieprzyjemnie. Co do kwestii wizualnych ambiente jest zbyt schowane i słabe oraz przy takich ekranach można by wgrać kilka różnych zestawów zegarów do wyboru. To przecież tylko oprogramowanie, To wszystko z jedynie miesiąca użytkowania, więc z pewnością za jakiś czas wnioski będą pełniejsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieduży, ale ma dobry moment obrotowy 230 Nm. 3 cylindry dają trochę efekt sportowego warkotu. Ale wolałbym trochę mocniejszy.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu chyba wystarczająco jak na ten segment. Nad głową okey.
3,0
Wyciszenie
To dotyczy jazdy z dużą prędkością i trochę głośno od strony opon, jeśli jezdnia słabej jakości. Może oceniam zbyt krytycznie, ale porównuję do mercedesa z innej klasy aut.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno ocenić. Na pewno pali mniej niż poprzednie auto.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie auta bardzo zdrożały. Auto z tego segmentu za prawie 140 tys. to drogo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem ale rzadko coś się przywiesi na ekranie bocznym lub kamera działa z lekkim opóźnieniem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To nowe auto. Obecnie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra L Hatchback