Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sportstourer Facelifting

Grzegorz, 3 lata temu
Silnik 1.2 Turbo 145KM 107kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Obawiałem się 3 cylindrów ale nie widzę jak na razie problemu. Auto ciche, z dobrym przyspieszeniem (warunek - pow. 2 tys. obr/min).
5,0
Całokształt
Auto kupione i użytkowane od miesiąca, przebieg 1200 km. Wersja Elegance plus dodatki. Przed zakupem obawiałem się silnika 3-cyl. ale niesłusznie. Bardzo dobre wyciszenie wnętrza, silnik ma niezłą moc i dynamikę (wersja 145 KM), jeden warunek - musi mieć min. 2 tys obrotów. 3-cylindrowy terkot silnika jest może słyszalny początkowo na zewnątrz po odpaleniu na zimno, ale na pewno nie w środku. Być może jest to efekt szyby akustycznej (element dodatkowego wyposażenia) ale auto jest naprawdę ciche nawet przy prędkościach autostradowych (130-140 km/h). Bardzo niskie zużycie paliwa, rzędu 6-7 litrów/100 - zima, miasto, autostrada, trochę dróg podmiejskich (przy czym preferuję jazdę płynną, niekoniecznie wolno, ale bez nagłych zrywów). Bardzo ładne wykończenie wnętrza, tradycyjny układ wskaźników i rozplanowania kokpitu (rzecz gustu, ale nie lubię wbitego tableta z nawigacją do deski rozdzielczej jak w wielu autach obecnie). W wersji Elegance prędkościomierz jest wyświetlany cyfrowo a obrotomierz i wskaźniki temp. tradycyjne - moim zdaniem bardzo ładne, estetyczne połączenie. Ogólnie wnętrze uważam za wykonane jak na klasę kompakt z bardzo dobrej jakości materiałów, znacznie lepiej prezentujące się niż u konkurencji o zbliżonej półce cenowej (porównanie własne z Seatem, Skodą, Fiatem). Bardzo fajny ekran multimedialny z intuicyjną obsługą i możliwością przeniesienia na niego zawartości telefonu iPhone'a albo z systemem Android. Auto bardzo fajnie się prowadzi, bardzo dobrze trzyma się drogi, zawieszenie może minimalnie zbyt sztywne (ale to może jeszcze wrażenie po poprzednim samochodzie), wspomaganie kierownicy moim zdaniem w sam raz. Długie przełożenia skrzyni biegów są wg mnie dla tego auta akurat atutem. Świetne reflektory Intellilux - byłem sceptycznie nastawiony ale poza miastem na nieoświetlonej drodze w trybie automatycznym efekt jest niesamowity w porównaniu do tradycyjnych świateł z żarówkami H7. Auto nie ma przednich świateł przeciwmgielnych ale przy Intelliluxach są one zbędne. Bardzo wygodne fotele AGR z liczną regulacją. Bardzo przestronne wnętrze - zarówno z przodu jak i z tyłu jak na wymiary auta. Ogólnie - jestem jak na razie bardzo zadowolony. Ale żeby nie było, że wszystko idealnie, tj. co w tym aucie trochę przeszkadza: - relingi dachowe to tylko... element ozdobny (naprawdę!, nie mogłem uwierzyć jak przeczytałem chcąc dokupić belki pod bagażnik - trzeba je przymocowywać adapterami do karoserii jak w sedanie czy hatchbacku - wg. mnie w aucie kombi i za taką cenę to jakieś kompletne nieporozumienie!) - brak oświetlonego schowka przed pasażerem (czy naprawdę Opel musiał na tym oszczędzać?...) - port USB w schowku w podłokietniku -niby OK, bo jest (nawet dwa) ale włożenie tam pendrive'a podczas jazdy przez kierowcę grozi wypadkiem - bardzo niewygodne, przydałby się może dodatkowy port USB też z przodu jak w wielu samochodach - brak możliwości wyłączania systemu start/stop na stałe (trzeba to robić za każdym razem po uruchomieniu silnika, na szczęście przycisk jest łatwo widoczny i dostępny obok drążka zmiany biegów) - brak systemu unoszenia do góry rolety w bagażniku (po lekkim naciśnięciu na nią ręką) jak było w poprzedniej wersji Astry (AJ) - szkoda, bo dużo wygodniej pakowało się bagażnik. Na forach i w testach w internecie można przeczytać sporo negatywnych uwag o silniku i turbodziurze. Nie potwierdzam. Choć może klasyczny silnik 4-cylindrowy bardziej by pasował do tej wielkości auta, to nie odczuwa się w praktyce braku jednego cylindra w codziennym użytkowaniu. Turbodziura jest, i owszem, ale to kwestia przyzwyczajenia. Wystarczy pilnować 2 tys. obrotów i auto naprawdę mocno przyspiesza, kwestia redukcji biegu podczas wyprzedzania. Wielu wyśmiewa się też z minipółki w centralnej konsoli, gdzie można włożyć jedynie telefon typu nokia sprzed 15 lat. Ale nikt nie napisał, że półka ta ma na początku podłużne wgłębienie, w które średniej wielkości smartfon spokojnie wchodzi poziomo i dobrze się trzyma. Inna sprawa, że poza tym półka nadaje się tylko do odłożenia kluczy lub pudełka zapałek. Mogłaby być głębsza. Ale za to kierowca nie zostawi na widoku portfela w samochodzie, bo zwyczajnie nie ma go jak tam odłożyć :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko OK, nie można się przyczepić, auto dobrze wyciszone, powyżej 2000 obrotów jest moc. Ale jakoś pozostaje wrażenie, że tradycyjne, 4-cylindrowe 1.4 turbo o podobnych osiągach byłoby mimo wszystko lepsze...
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze działa. Bardzo elastyczna. 1.2 turbo wymusza raczej jazdę na nieco niższych biegach. 6 bieg wyłącznie na autostradę jak już się dobrze rozpędzi, poza tym można nie używać.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. Do 140 km/h nie czuć prędkości, szybciej i tak rzadko się jeździ.
4,0
Karoseria
Bardzo ładne kombi moim zdaniem. Duży minus za brak funkcjonalnych relingów (tylko element ozdobny - nie można nawet mieć na zamówienie!).
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do AJ w AK zlikwidowano problematyczny słupek, który mocno ograniczał widoczność do przodu w skos. To duży plus. Znów małe okna z tyłu (kombi) nieco widoczność ograniczają, ale nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Fotele AGR, ładny design wnętrza, wszystko pod ręką i logicznie rozplanowana. Lubię tradycyjne samochody w środku, nie futurystyczne rozwiązania z tabletem wbitym w środek deski rozdzielczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo sprawnie działa. Klimatyzacja jeszcze nie testowana, bo zima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, podobnie jak w AJ ale zaskoczenie na plus to bardzo dużo miejsca na tylej kanapie pomimo auta kompaktowego.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo cicho, silnika prawie nie słychać w normalnej jeździe. Nieco słabsze wyciszenie tylnych nadkoli w porównaniu do wersji AJ, którą miałem okazję wcześniej długo użytkować. Ale słyszalne tylko przy jeździe przez kałuże lub błoto pośniegowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam nadzieję, że będzie bezproblemowo jak w poprzednim Oplu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być lepiej, choć Opel daje dobre rabaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36

Opel Astra K – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Astra K Sportstourer Facelifting