Ocena kierowcy - Opel Astra K Sportstourer Facelifting
Peter,
2 lata temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
15 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Używam służbowego od kilku miesięcy. Prywatnie mam 1.4 turbo i w kulturze pracy silnika w porównaniu do 4 cylindrów to przepaść i dużo hałasu oraz wibracji przy przyspieszaniu. Poza tym zmieniony wyświetlacz na gorszy. Jak ktoś nie ma długich rąk to gorzej obsługuję się przełączanie stacji radiowych które są umieszczone u góry, a nie na dole ekranu jak wcześniej. Brak przewijania kolejności stacji do tyłu (została tylko do przodu, żeby wrócić wstecz trzeba przewijać wszystkie do przodu). Brak wyświetlania stacji radiowych przy zmianie podczas korzystania z nawigacji. Brak na głównym ekranie widoku czujników parkowania. Tylko między zegarami co powoduje zasłanianie widoku czujników przy skręconej kierownicy. Plus, że można dodać więcej niż jeden telefon. Poza tym to ten sam samochód w środku. Plus za większy zbiornik paliwa nie 45, a 48 litrów.
Brak asystenta ruszania na wzniesieniu i lusterka fotochromatycznego (ale to może w tej wersji, za to są ksenony).
Wrażenia
3,0
Silnik
Dźwięk silnika na wyższych obrotach przy mocnym przyspieszaniu tragiczny, jak w starym dieslu. Na postoju nie słychać nic. Musi mieć ok 2500 obrotów żeby zaczął wyraźnie przyspieszać. Do 2200 nie jedzie. Duża turbo dziura. Odczuwalny niższy moment obrotowy do 1.4 turbo i gorzej przyspiesza przy większych prędkościach np. gdy jadąc na tempomacie musimy wyhamować , a potem wrócić do ustawionej prędkości.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę lepsza niż przed liftem. Nie szarpnie z 1 na 2 (jeśli w wersji przed liftem użytkownik nie opanował zmiany z 1 na 2).
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi. Dosyć głośne stuki na nierównościach w porównaniu do innych marek.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie wszystko ok. W prywatnym mam przyciemnione szyby z tyłu co poprawia wygląd i nie razi słońce.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, w zasięgu ręki, proste bez zbędnego nadmiaru elektroniki, tabletów i innych badziewi utrudniających korzystanie i bezpieczną jazdę. Oprócz zmienionego ekranu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco. Tylko Octavia poza konkurencją.
4,0
Wyciszenie
Cichy podczas płynnej jazdy, na drogach szybkiego ruchu i na postoju. Przy przyspieszaniu w mieście bardzo głośny i wibracje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali. Na trasie można przejechać 100km więcej niż 1.4 turbo, w mieście pali porównywalnie lub więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby w tej cenie był silnik 1.4T i wyposażenie z bogatszej wersji to ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie wiadomo ile ta kosiarka 3 cylindrowa wytrzyma. Firma leasingowa nie chce wymieniać oleju co 15 tys. tylko co 30 lub raz na rok :) Powodzenia!!!
Coś brzęczy upierdliwie w lewym słupku przy pasie bezpieczeństwa szczególnie na wertepach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zobaczymy z czasem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW
[l/100km]