Ocena kierowcy - Opel Astra K Sportstourer Facelifting
Furabura,
4 lata temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów bombowa!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Burczący i paliwożerny silnik - ten typ tak ma..... 4-cylindrowce niech wrócą!!!!
3,0
Całokształt
Cichy, zgrabny i wygodny samochód, z dobrym wyposażeniem i kiepskim silnikiem (3 cylindry turbo benzyna). Tak więc model tak, ale nie z tym silnikiem! tylko diesel!!! Warto dopłacić!!!!
Wrażenia
3,0
Silnik
3 cylindry - warczy, jak kosiarka, jeździłem wczesniej dieslem i nie mogę się przyzwyczaić. Tragiczny. W mieście pali baaaardzo dużo - 11 l - mam dość ciężką nogę, ale to jest gruba przesada! A miał być taaaaki oszczędny.,... dość elastyczny, ale te 130 koni to chyba.... 30 w stajni zostało.... W dodatku autowyłączanie silnika jest przeczulone, gaśnie nim się auto zatrzyma, tak więc w kółko się wyłącza i włącza, co irytuje. guzik wyłącznika jest ukryty za dźwignią biegów, i niestety, funkcję trzeba wyłączać za każdym odpaleniem auta. Meeeeega minus.
5,0
Skrzynia biegów
krótkie skoki, perfekcyjnie i lekko wybiera - jedna z lepszych ręcznych jaki miałem okazję doświadczyć. To chyba największy plus auta.
5,0
Układ jezdny
Nie miałem jakiejś podbramkowej sytuacji, ale po 5 tys km powiem, że bardzo fajne i (jeszcze) ciche.
3,0
Karoseria
dobry montaż, ale tył w kombi wygląda jak karawan, zwłaszcza w wersji z chromowaną listwą. Poprzedni model wyglądał bardziej nowocześnie. To się im nie udało
Komfort
3,0
Widoczność
Trochę dużo zasłaniają słupki i lustra, ale to przywara dzisiejszych aut, praktycznie tylko małe miejskie mają wąskie słupki. Tylne okno dość nisko osadzone, więc trochę słabo.
3,0
Ergonomia
Generalnie poprawnie, ale komputer pokładowy obsługuje się kompletnie nieintuicyjnie dziwnym pokrętłem i nieergonomicznym guzikiem. Wyłącznik świateł niewidoczny zza kierownicy. Poza tym, reszta w zasięgu ręki. Dla mnie te mankamenty są ważne, ale typowemu kierowcy pewnie nie są bliskie. Duży plus za guziki na kokpicie - szybka i łatwa regulacja radia, wentylacji - to już rzadkość w najnowszych autach, gdzie dla oszczędności kilku dolarów producenci montują ekrany dotykowe od wszystkiego, pod maską nowocześności, a tak naprawdę są dużo tańsze niż guziki z plastiku. życie....
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima dwustrefowa - jak na razie skutecznie latem, zobaczymy jak zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tego segmentu - wystarczająco dobrze i z przodu i z tyłu. Duży skok w porównaniu z poprzednikiem. Mały minus za brak regulacji podpórki pod lędźwie.
4,0
Wyciszenie
Poza burczącym silnikiem (dość cichym) żadne niepokojące dźwięki nie dochodzą.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy OK, można kupić na dodatek korzystne pakiety serwisowe. Ale zużycie paliwa - tylko emerytom będzie się podobać. Ekobzdura reklamowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rocznik 2019 w superofercie - 69 tyś brutto za duże, dobrze wyposażone auto (navi, klima dwustrefowa i inne).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać... nic póki co :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać... nic póki co :) ale teraz rzadko które auto sprawia jakieś problemy w okresie gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW
[l/100km]