Witam. Jest to Moja 5 Astra, jeździłem z przerwą wcześniej po koleji jedynką , dwójką,trójką , czwórką przerwa 4 lata na Golfa 7 i teraz Astra 5. Może gdybym nie jeżdził Golfem to dalej uważałbym że Astra to dobre auto. Posiadam wersję NJOY z pakietem Biznes gdzie już nazwa tego pakietu "to śmiech" bo to dalej wygląda jak najtańsza wersja i posiada rzeczy które inne auta mają w standarcie no może za wyjątkiem dwu-strefowej klimy .W roku modelowym 2019 została zostawiona dziura pod sterowaniem klimy piszę dziura bo tak to wygląda otwór jest tak płytki ,że nic tam nie wchodzi i wygląda to strasznie . Relingi w Astrze ku mojemy zdziwieniu nie służą do niczego jest to podono ozdoba ale w tej wersji są czarne więc nie wiem co to za ozdoba. Czujniki pikają poczas parkowania bo przeszkadza im krawężnik lub pikają na nic (MASAKRA), wizualizacja na ekranie między zegarami a nie wiem czemu nie na dużym ekranie. Po przejechaniu 10 tys km. żywotność oleju 1% a auto eksploatowane w cyklu mieszanym, poprzednią Astrą ,która też miała DPF spokojnie robiłem 20-25 tys zł. Roleta jest grubości papieru taka latająca szmata. Kierownica jest bardzo cienka. Prawie w każdym elemenci czuć taniochę w tym aucie a Opel pisze o pukaniu do klasy PREMIUM . Mogliby się nie ośmieszać ! Auto z metalikiem kołem zapasowym i alarmem wycenili na 93 tys zł. a po rabacie wyszło 83 tys. Za tą kwotę mogłem kupić coś innego . Nie przemyślłem zakupu .
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajny , dynamiczny mało pali ale DPF + ADBLUE szyflatkują to auto tylko do jazdy w trasie .
3,0
Skrzynia biegów
Fajna.
2,0
Układ jezdny
Tylko do wolnej jazdy . Na autostardzie max do 140 km/h potem jest bardzo niestabilne nosi auto po drodze i robi się głośno i rozmowa w aucie czy przez telefon to lekkie krzyczenie :)
3,0
Karoseria
To mi się spodobało .
Komfort
3,0
Widoczność
Może być
3,0
Ergonomia
Może być
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca
1,0
Wyciszenie
Jest opcja z dodatkowym wyciszem 600 zł której nie mam może jest wtedy lepiej .
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena w stosunku do jakości (prawie auto budżetowe)
1,0
Stosunek jakość/cena
Za Golfa z silnkiem benzynowym zapłaciłbym tyle samo pewnie paliłby troche więcej ale benzyna tańsza nie musiałbym wymienić oleju co 10 tys. km. a Golf to inna bajka przy tej tandecie .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje no ale przy tym przebiegu to nie sukces.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 136KM 100kW
[l/100km]