Układ elektryczny
: Pierwszy samochód w którym miałem okazję korzystać z Android Auto. Świetny i bardzo użyteczny system.
3,0
Całokształt
Dostałem to auto jako służbowe. Samochód przyzwoity, ale doskwierało mi w nim mnóstwo nieprzemyślanych szczegółów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Osiągi są przyzwoite, choć zakres użytecznych bardzo wąski. Na drugim biegu poniżej 35km/h nie ma przyspieszenia a na jedynce obroty są ograniczane do 4000 (500 przed czerwony polem) przez co trudno dynamicznie ruszyć. Dość nieprzyjemny jest też typowo dieslowski dźwięk i wibracje. Wyraźnie są też odczuwane szarpania w układzie napędowym w czasie okresowego wypalania DPF.
3,0
Skrzynia biegów
Nieprecyzyjna dźwignia w kształcie w ogóle niepasującym do dłoni. Przy szybkim przełączniu z 2 na 3 potrafi chaczyć.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy bez czucia w położeniu środkowym - nieco to przeszkadza na łukach na autostradach
4,0
Karoseria
Wada która niestety często występuje w kombi tego typu (a nie było jej np. w Focusie III) - w zderzaku jest wycięcie na klapę bagażnika przez co tuż za uszczelką otworu bagażnika jest lakierowany element, który łatwo porysować przy wyciąganiu bagaży.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki wysunięte mocno do przodu mocno ograniczają widoczność. Łatwo przeoczyć pieszego wchodzącego na przejście. Szyby boczne w części kombi - zupełnie bezużytczne.
2,0
Ergonomia
Regres w porównaniu z Astra J. Opadająca po zwinięciu przeszkadza we wkładaniu dużych bagaży. W dodatku nie przesuwa się w szynach tylko trzeba nią trafić w zaczepy. Schowek mały, nieforemny i nie oświetlony! W oparciach foteli nie ma kieszeni. W osłonach przeciwsłonecznych brak miejsca na umieszczenie czegokolwiek. Za to świetne oświetlenie wnętrza (przynajmniej w wersji z lampkami do czytania). Brakuje półeczki lub schowka, przed dźwignią zmiany biegów. Wygodny w obsłudze tempomat, który nie wyłącza się przy zmianie biegów - można się rozpędzić do zapamiętanej prędkości bez dodawania gazu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetny i czytelny panel do obsługi dwustrefowej klimatyzacji. Szkoda tylko, że temperaturę można ustawiać co 1 stopień celcjusza a nie co pół.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca na nogi z tyłu. Dopóki jedzie się w cztery osoby - jest świetnie. Niestety środkowe miejsce jest bardzo niewygodne, głownie za sprawą płaskiego i nieprzyjemnie twardego oparcia. Standardowe fotele z przodu też nie są niestety zbyt wygodne - oparcie jest pozbawione jakiegokolwiek podparcia lędźwiowego.
3,0
Wyciszenie
Dźwięk diesla słychać zawsze. Cicho jest do 90km/h. Przy autostradowych 140km/h hałas jest już męczący.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po miesiącu użytkowania przestały działać czujniki parkowania. Jeden z czujników okazał się być wadliwy. Wymieniono na gwarancji i problem nigdy się nie powtórzył.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria wysprzęglika podlegająca akcji serwisowej. Niestety w moim wypadku wystąpiła zanim auto zostało wezwane do serwisu na tę akcję. Samochód stał w warsztacie prawie trzy tygodnie!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 110KM 81kW
[l/100km]